Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2011 19:51 - Алтернативата на традиционните горива
Автор: dedenze Категория: Технологии   
Прочетен: 2325 Коментари: 3 Гласове:
1



 

            Във всички теми до сега, касаещи новите енергиини източници имаше въпроси и разсъждения за традиционните фосилни горива, затова считам, че е нужна и тази тема за тяхната по-нова алтернатива. Съвременният живот е немислим без традиционните горива. Отдавна, те не са само горива, а базови суровини за много промишлени производства- пластмаси, бои, строителни елементи. При темповете на експлоатация специалистите футуролози считат, че за 40-50 години ще бъдат изчерпани напълно. Социолозите за същия период период твърдят, че населението на Земята ще надмине  35 милиарда . При подобни прогнози е ясно, че енергията и горивата трябва да се пестят и разходват разумно. Надали ще настъпи края на света, по скоро ще се развият нови заместващи източници, но на доста по-висока цена. Отдавна са създадени алтернативни горива и тяхното приложение се увеличава постоянно. По конюктурни и данъчни съображения, тяхното развитие не се стимулира  особено много у нас. Какви са основните заместители.
              Природен газ – метан СН4
              Получава се при гнилостни, бактериални процеси от отпадъчна биомаса- оборски тор, плодове, растения... Необходимо е изграждане на хранилище, подходяща влажнаст и система за улавяне и използуване на метана. Някои пречиствателни станции за фекални води имат подобна система. От килограм суха биомаса в зависимост от състава и се получават 200- 1000 литра биогаз, съдържащ  до 70% метан. При директно приложение инвестициите не са големи. При системи с голям добив, очистване и втечняване на метана над 70 бара цената се вдига  значително.
              Бутан- пропан, бензин, нафта, масла.
              Основно могат да бъдат получени от  метана той е първия елемент в хомологичния ред на наситените въглеводороди. Всеки следващ може да се получи при определени температурни и каталитични условия. СН4 – метан;С2Н6- етан; С3Н8 – пропан;С4Н10 – бутан; С5Н12 – пентан; С6Н14 –хексан....С10Н22- декан и т.н. Горепосочените горива съдържат различни въглеводороди от по горния ред, например – бензина съдържа от С5Н12 до С10Н22.

 

               Енергиините разчети показват, че не е изгодно да се произвеждат точно тези горива, въпреки ,че е технически възможно. По- рентабилно е производството на спирт като алтернативно гориво. Добър рандеман и цена има  производство на спирт от захари, но тези продукти е по-добре да бъдат използувани за изхранване на хората. Големите производители на захарна тръстика произвеждат етилов алкохол – етанол  от захари и го ползуват вече като алтернативно гориво, като Бразилия. По оправдано и перспективно е производството на етанол от отпадъчна целулоза – листа, клони, слама, дървесна кора и стърготини и пр.... Начина за получаване на етанол от целулоза се базира на хидролизирането и. Реакцията се провежда в автоклав при температура 150- 170 градуса и налягане  7 до 15 бара в среда на разредена  сярна киселна  0,1- 5 %. Така се получава воден раззтвор на глюкоза. Следва  спиртна ферментация с помощта на дрожди(хлебна мая) и дестилация. От 1 тон целулоза се получават 130 литра етанол.
               Отпадната растителност в България е много и не се използува. В Димитровград има и големи мощности за производство на сярна киселина. При положение, че нямаме нито едно сериозно находище на нефт и газ това е алтернатива. Подобни проекти обаче изискват държавна стратегия каквато нямаме.
               Другата насока са определени маслодайни растения като – рапица. Не изисква специални грижи и може да се сади на пустеещи  земи. Рапичното масло директно заменя дизеловото гориво и вече се ползува и произвежда у нас. От 1 тон, може да се добие до 450 кг. олио. Подобна възможност дават и много други култури но с по-нисък добив. Отработените, използувани масла, като слънчогледовото олио, също могат да се използуват като базова суровина за биодизелово гориво. За десет години производството и консумацията на това гориво е нарастнало почти стократно в света. Сочат се и редица предимства пред петролният дизел –по-малък разход,по-добро смазване, по- малко вредни газове. По всяка вероятност скоро ще се появи по бензиностанциите като смес на 70% петролен и 30% био дизел. Чакаме, знаейки, че цените няма да намалеят- напротив, ще се вдигат.

image

imageimage



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gmihov - Когато
17.07.2011 08:03
Когато хората в заблуда са слепи за конкретната обективна истина те вода газят жадни ходят. Няма по значим алтернатимен естествен енергоизточник от гравитационното излъчване от телата, формиращо гравитационните им енергийни полета, който да осигурява неограничено, икономически изгодно и безопасно произмодство на енергия във всяка точка от земята ,на суша и вода. Но в заблуда, че гравитационното поле е консеравтивно и учени и лаици не виждат и не искат да ивдят това ," праворени" повече от колкото религиозвите фанатици.
За да се разберат неограничениге възможности за добив на енергия, които ни осигурява гравитационното поле на земята трябва нещо просто, което се и знае за се проумее и разбере. Да се проуемее и разбера в дълбочина, че ако двес всичики двигатели, включително и индиректните гравитационни, каквито са водните колена се базират на сила пропор;ионална на кв.см. , а директните гравитационни дивгатели, които ни осигуряват неограничен, икономически идтоден и безопасен добив на енергия във всяка точка на земята и на други небесни тела се базират на сила пропорционална на количество маса. Не е висок тозао праг да се прекрачи от учени и лаици, но камъкът на заблудата , че гравитационното поле е консервативно е по тежък и от камъка в миналато от заблудата, че земята е неподвижна,която е ибла на пътя на достиженията на Коперник, Галилей и др.
Каогато учени и лаици проумеят, че ДГД-ли не са вечен двигател и не могат да бъдат такъв и всеки от тях ще може сам да си направи такъв двигател, както всеки днес може да си направи водно колело човечеството, на базата на директният достъп до гравита;ионната енеригя ще може да оситури прехрана и работа на земята не за 35 милиалда хора, а и за много повече, разселвайки ги в изкуствени екосистеми за бит и труд на значими обкности в световния океан, пустините, полюсите и пр.
цитирай
2. dedenze - Не разбрах идеята с водното колело,
17.07.2011 14:36
но гравитацията се ползува много отдавна от хората и до днес такива са всички ВЕЦ.Строежа на нови изисква воден дебит, големи капиталовложения и екологична оценка.
цитирай
3. gmihov - dedenze
17.07.2011 17:45
Не сте разбрали. При ВЕЦ- на базата на водните колела имаме индиректно използуване на гравитационната енеригя, чрез воден поток. При директната гравитационна енергекига механизма на гравитационното сирово въздействие е директно върху двигателя. Водните колела, при ВЕЦ-ли не могат да рабонят без воден поток. Директните гравитационни двигатели могат. Ако това представлява интерес за Вас влезнете в моя блог. Там ще намерите достатъчно информация за бъдещата директна гравиетационна енерегетика и нейните неогравичени възможности за безопасен добив на енергия във всяка точка на земята и на други небесни тела, на базата на гравитационните им полета, като естесвени и веизчерпаеми идточници на енергия.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3483239
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930