Прочетен: 1284 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.11.2016 17:39
Това са едни от най-тежките ремонти и се налага понякога да се извършват без изключване на захранването, поради големите икономически загуби, от спиране и пускане на електричеството ! Експлоатацията на АЕЦ Козлодуй и изграждането на далекопроводите с напрежение 400 кV наложиха много усилия, за създаване на съоръжения и възможност за работа под напрежение. Мощното електрическо поле и природните условия, правеха тази работа върхова в приложно и научно отношение. Трябва да се отбележи че пробивната якост на сух въздух е 10кV на сантиметър, но при влага, дъжд, сняг, вятър тази стойност намалява значително. Друг проблем е височината, пресечения терен и механичната якост на далекопроводите, както и въздействието на полето върху техниците ! Водещите фирми по света започнаха да предлагат стълби, колички и приспособления за придвижване по един от фазовите проводници. Така тялото на работника става с еднакъв потенциал с фазата и няма опасност да протече през него ток, когато се намира на изолирана конструкция ! Тези съоръжения се изработваха за малко тегло, при висока механична и електрическа якост, от стъклопластови тръби, запълнени с пенополиуретан, против образуването на воден конденз.
Един ремонтен комплект струваше много скъпо и се налагаше периодично да се подменя, заради стареенето, хигроскопичността и сигурността ! След много усилия и експерименти, Институт по електропромишленост, създаде пълен аналог на водещите фирми, но тогава се промениха политическите условия и някои концепции във високоволтовата техника. Отпадна използуването на стъклопластови стълби, защото са еластични и създават страхова невроза. Шума на електрическото поле, настръхването на космите са допълнителни фактори. Всяко тяло при допир с високоволтовия проводник, получава електростатичен удар до зареждането му със същото напрежение, затова е нужна апаратура, която да зарежда и разрежда тялото плавно, специално облекло, за да няма излишни, страхови преживявания . В първия клип се вижда този процес, при който даже обслужващия хеликоптер се свързва с фазовия проводник, за получаване на равен потенциал. Ползуването на хеликоптер е рисково и опасно, заради силната въздушна струя и зависимостта от вятъра, затова в света по-масово се използуват подвижни, електроизолирани платформи - вишки с по-голяма височина ! Стъклопластовите изделия също се използуват, като еластичността се намалява с определен начин на навиване и предварителна напрегнатост на ровинга . Има и редица нови електроизолационни материали, даващи редица предимства и приложения, на втория клип основните елементи на робота се изработени от такива . Предполагам, че за лекота, конструкцията е изработена от кевлар, който е по- лек и по як от стъклопластите !
Тъжното в цялата работа е, че скоро българите, подложени и на научен, образователен геноцид, все по-трудно ще разбират същността на техническите постижения, още по-малко да ги създават !
Голямата игра започна: Русия и Китай „пр...
ОЧАКВАЙТЕ: КАКВО И КЪДЕ ОБЯДВАХМЕ ЕДН...