Постинг
25.10.2015 13:31 -
Ремонт на кормилни щанги
Автор: dedenze
Категория: Технологии
Прочетен: 2481 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 25.10.2015 13:43
Прочетен: 2481 Коментари: 2 Гласове:
5
Последна промяна: 25.10.2015 13:43
Шарнирни връзки се използуват във всички подвижни съединения. Има ги в транспортните средства и движещи се машинни части. Там където се изисква висока надеждност и точност на придвижването. В повечето случаи за сглобка се използуват конусни, ябълковидни болтове. Всички кормилни щанги на автомобилите са оборудвани с тях.
Условията за работа на кормилните щанги са много тежки – влага, корозия, вибрации, луга, натоварване, прах, кал, камъчета. При автомобилите се износват, получава се луфт, който създава голяма опасност от катастрофа, което е особено валидно за по-старите коли! Затова често трябва да се проверяват и подменят задължително с нови! Проверката е лесна визуална и слухова, извършва се като кола се повдигне с крик , а колелото се раздвижи наляво и дясно, щангите нагоре - надолу. Вниманието е насочено към ябълковидните болтове, всяко чукане и несиметрично движение показва луфт и износване!
Тогава започва „епопея”, свързана с майстори и автосервизи. Освен, че съм инженер, бях собственик на два Москвича, затова мисля че мога да дам акъл ! Тук ще ви науча на някои „хватки”, за да се справите сами. Първо се отвиват гайките на болтовете, които обикновено са ръждясали. Затова има специални спрейове, но с подобен успех може да използувате спирачна течност или кока кола. Поливате резбата и изчаквате 2-3 минути, после завъртате гайката в посока затягане и чак тогава в обратната посока на развиване. След една две проби гайката ще се отвие, тя не е сериозния проблем !
Трудността се състои в изваждането на конусната, гладка част на болта от щангата или носача! С течение на времето и корозията, те почти са се заварили и спомагателните течности не навлизат в сглобката! Ако удряте по болта има опасност да изкривите щангата или носача, без успех да го извадите, ще промените геометрията на задвижването и ще си предизвикате сложен, тежък ремонт! Специалните скоби подобни на лагерните, ако ги имате, също трудно ще ви помогнат ! Болта се сваля с рязък удар не по главата на болта, а по щангата или носача с чук с тегло 3-4 кг., добре е да се прави едновременно с два чука от противоооположните страни, но и с един става. Носачите и кормилните щанги в повечето коли са ковани, те имат голяма механича якост и еластичност. Машинните инженери могат да ви обяснят научно, защо се удря по повърхността на външния конус и как резултантната сила за изваждане на болта се умножава многократно !
Подменете ябълковидния болт с нов, за същата марка автомобили, проверете цялостта на гумения маншон и наличието на смазка в него! Ако смените само болта и не променяте нищо друго, реглаш на предницата не е нужен ! Подобен подход може да се приложи и към други шарнирни, конусни съединения с друго предназначение.
Условията за работа на кормилните щанги са много тежки – влага, корозия, вибрации, луга, натоварване, прах, кал, камъчета. При автомобилите се износват, получава се луфт, който създава голяма опасност от катастрофа, което е особено валидно за по-старите коли! Затова често трябва да се проверяват и подменят задължително с нови! Проверката е лесна визуална и слухова, извършва се като кола се повдигне с крик , а колелото се раздвижи наляво и дясно, щангите нагоре - надолу. Вниманието е насочено към ябълковидните болтове, всяко чукане и несиметрично движение показва луфт и износване!
Тогава започва „епопея”, свързана с майстори и автосервизи. Освен, че съм инженер, бях собственик на два Москвича, затова мисля че мога да дам акъл ! Тук ще ви науча на някои „хватки”, за да се справите сами. Първо се отвиват гайките на болтовете, които обикновено са ръждясали. Затова има специални спрейове, но с подобен успех може да използувате спирачна течност или кока кола. Поливате резбата и изчаквате 2-3 минути, после завъртате гайката в посока затягане и чак тогава в обратната посока на развиване. След една две проби гайката ще се отвие, тя не е сериозния проблем !
Трудността се състои в изваждането на конусната, гладка част на болта от щангата или носача! С течение на времето и корозията, те почти са се заварили и спомагателните течности не навлизат в сглобката! Ако удряте по болта има опасност да изкривите щангата или носача, без успех да го извадите, ще промените геометрията на задвижването и ще си предизвикате сложен, тежък ремонт! Специалните скоби подобни на лагерните, ако ги имате, също трудно ще ви помогнат ! Болта се сваля с рязък удар не по главата на болта, а по щангата или носача с чук с тегло 3-4 кг., добре е да се прави едновременно с два чука от противоооположните страни, но и с един става. Носачите и кормилните щанги в повечето коли са ковани, те имат голяма механича якост и еластичност. Машинните инженери могат да ви обяснят научно, защо се удря по повърхността на външния конус и как резултантната сила за изваждане на болта се умножава многократно !
Подменете ябълковидния болт с нов, за същата марка автомобили, проверете цялостта на гумения маншон и наличието на смазка в него! Ако смените само болта и не променяте нищо друго, реглаш на предницата не е нужен ! Подобен подход може да се приложи и към други шарнирни, конусни съединения с друго предназначение.
Съвети за Pirate Bay
Разцъквация на нови браузъри, наследници...
Защо жените отбягват нуждаещи се мъже ти...
Разцъквация на нови браузъри, наследници...
Защо жените отбягват нуждаещи се мъже ти...
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...
НЕКРОЛОГЪТ НА ЧУДОВИЩЕТО
© Нашите братя в Македония предадохме в ...
НЕКРОЛОГЪТ НА ЧУДОВИЩЕТО
© Нашите братя в Македония предадохме в ...
Че няма да рискувам сам да извърша проверка кое как е при моя 27-годишен СААБ, няма, но искам да споделя удивлението си колко ясно е обяснен от Деденце конкретният случай с кормилните щанги. Едва сега разбрах, че сме колеги с инженерно образование.
Не зная доволни ли сте от обясненията как се ползва нова бяла техника и сродни машинарии, но аз се разболявам, когато трябва да усвоя правилата. Особено на мобилните устройства и тям подобни, като диктофоните, например.
Сега, колега, ще се залостя пред малкия екран, ще отпивам на топло, ако има какво, и ще видя как вървят работите в майка България след изборния ден.
С най-добри чувства!
П и е р
цитирайНе зная доволни ли сте от обясненията как се ползва нова бяла техника и сродни машинарии, но аз се разболявам, когато трябва да усвоя правилата. Особено на мобилните устройства и тям подобни, като диктофоните, например.
Сега, колега, ще се залостя пред малкия екран, ще отпивам на топло, ако има какво, и ще видя как вървят работите в майка България след изборния ден.
С най-добри чувства!
П и е р
Аз също се готвя да отпивам на топло малко ракия например ! Особено е полезна против склероза и алцхаймер ! Дядо ми казваше, че няма изкукуригал пияч ! Е с мярка, наздраве ! Не те съветвам много да се задълбочаваш с резултатите от изборите за да не стигнеш до отрицателни емоции !
Що се отнася до новата техника, обясненията са адаптирани към безмозъчен потребител, отдавна няма схеми за ремонт и описание на техническата реализация! Състезанието е в усложняване, посешение на курсове, сервизи, обучение и т.н.. При повреда се купува ново ! На практика се разхищават ресурсите на планетата с единствен ефект - печалба, никой не оценява, че това е път към самоунищожение и регре !
цитирайЩо се отнася до новата техника, обясненията са адаптирани към безмозъчен потребител, отдавна няма схеми за ремонт и описание на техническата реализация! Състезанието е в усложняване, посешение на курсове, сервизи, обучение и т.н.. При повреда се купува ново ! На практика се разхищават ресурсите на планетата с единствен ефект - печалба, никой не оценява, че това е път към самоунищожение и регре !