Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2015 13:31 - Ремонт на кормилни щанги
Автор: dedenze Категория: Технологии   
Прочетен: 2481 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 25.10.2015 13:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
            Шарнирни връзки се използуват във всички подвижни съединения. Има ги в транспортните средства и движещи се машинни части. Там където се изисква висока надеждност и точност на придвижването. В повечето случаи за сглобка се използуват конусни, ябълковидни болтове. Всички кормилни щанги на автомобилите са оборудвани с тях.
             Условията за работа на кормилните щанги са много тежки – влага, корозия, вибрации, луга, натоварване, прах, кал, камъчета. При автомобилите се износват, получава се луфт, който създава голяма опасност от катастрофа, което е особено валидно за по-старите коли! Затова често трябва да се проверяват и подменят задължително с нови! Проверката е лесна визуална и слухова, извършва се като кола се повдигне с крик , а колелото се раздвижи наляво и дясно, щангите нагоре - надолу. Вниманието е насочено към ябълковидните болтове, всяко чукане и несиметрично движение показва луфт и износване!

imageimage

             Тогава започва „епопея”, свързана с майстори и автосервизи. Освен, че съм инженер, бях собственик на два Москвича, затова мисля че мога да дам акъл ! Тук ще ви науча на някои „хватки”, за  да се справите сами. Първо се отвиват гайките на болтовете, които обикновено са ръждясали. Затова има специални спрейове, но с подобен успех може да използувате спирачна течност или кока кола. Поливате резбата и изчаквате 2-3 минути, после завъртате гайката в посока затягане и чак тогава в обратната посока на развиване. След една две проби гайката ще се отвие, тя не е сериозния проблем !

  image
image       

          Трудността се състои в изваждането на конусната, гладка част на болта от щангата или носача! С течение на времето и корозията, те почти са се заварили и спомагателните течности не навлизат в сглобката! Ако удряте по болта има опасност да изкривите щангата или носача, без успех да го извадите, ще промените геометрията на задвижването и ще си предизвикате сложен, тежък ремонт! Специалните скоби подобни на лагерните, ако ги имате, също трудно ще ви помогнат ! Болта се сваля с рязък удар не по главата на болта, а по щангата или носача с чук с тегло 3-4 кг., добре е да се прави едновременно с два чука от противоооположните страни, но и с един става. Носачите и кормилните щанги в повечето коли са ковани, те имат голяма механича якост и еластичност. Машинните инженери могат да ви обяснят научно, защо се удря по повърхността на външния конус и как резултантната сила за изваждане на болта се умножава многократно !

imageimage

             Подменете ябълковидния болт с нов, за същата марка автомобили, проверете цялостта на гумения маншон и наличието на смазка в него! Ако смените само болта и не променяте нищо друго, реглаш на предницата не е нужен ! Подобен подход може да се приложи и към други шарнирни, конусни съединения с друго предназначение.




Гласувай:
5



1. pvdaskalov - * ! *
25.10.2015 17:07
Че няма да рискувам сам да извърша проверка кое как е при моя 27-годишен СААБ, няма, но искам да споделя удивлението си колко ясно е обяснен от Деденце конкретният случай с кормилните щанги. Едва сега разбрах, че сме колеги с инженерно образование.
Не зная доволни ли сте от обясненията как се ползва нова бяла техника и сродни машинарии, но аз се разболявам, когато трябва да усвоя правилата. Особено на мобилните устройства и тям подобни, като диктофоните, например.
Сега, колега, ще се залостя пред малкия екран, ще отпивам на топло, ако има какво, и ще видя как вървят работите в майка България след изборния ден.
С най-добри чувства!
П и е р
цитирай
2. dedenze - Благодаря Пиер!
25.10.2015 17:52
Аз също се готвя да отпивам на топло малко ракия например ! Особено е полезна против склероза и алцхаймер ! Дядо ми казваше, че няма изкукуригал пияч ! Е с мярка, наздраве ! Не те съветвам много да се задълбочаваш с резултатите от изборите за да не стигнеш до отрицателни емоции !
Що се отнася до новата техника, обясненията са адаптирани към безмозъчен потребител, отдавна няма схеми за ремонт и описание на техническата реализация! Състезанието е в усложняване, посешение на курсове, сервизи, обучение и т.н.. При повреда се купува ново ! На практика се разхищават ресурсите на планетата с единствен ефект - печалба, никой не оценява, че това е път към самоунищожение и регре !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3468442
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031