
Прочетен: 2217 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 03.02.2015 17:47


Ликвидацията на електропромишлеността и обслужващите я институти, ни отрежда място на странични наблюдатели при развитието на този бъдещ, основен транспорт, независимо, че в България има суровинна база и опит в производството на акумулатори, ел. двигатели, електроника , кари и автомобили! Днес може да намерите частни фирми, които полагат усилия в тази област и могат да превърнат старата ви кола в електромобил, но с лоши, ниски, икономически и технически показатели. Тук даже не се работи за създаване на прости средства за придвижване и облекчаване на труда, като ел. велосипеди, тротинетки, лебедки, помпи, кондиционери... с акумулаторно и соларно ел. захранване! Създаването на добър, ефективен модел, може да бъде работа само на добре организиран и държавно, финансиран екип от инженери в различни области, защото трябва да се работи на границата на две и повече науки!
http://dedenze.blog.bg/biznes/2013/06/10/chakat-da-padne-tavana.1118923
Ще се опитам, за по- младите и амбициозни хора, да дам някои познания, насоки и идеи , при създаването на електромобили :
- Мобила трябва да бъде лек и здрав, за да поеме теглото на акумулаторите и пътниците, същевременно да осигури безопасност и надеждност. Затова купето и шасито се правят от импрегнационни смоли, стъклопласти, кевлар и въглеродни влакна. Формоват се чрез леене под налягане, нанасяне върху форми и последващо втвърдяване. Тук са нужни кадърни химици, технолози и машинни специалисти. За да се разбере подобна нужда си представете ресори и пружини изработени от въглеродни, стъклени или полимерни влакна – за да получат нужната форма и якост, влакната може да са предварително, механично натегнати с определена форма, преди втвърдяването на свързващата ги смола....Тези изделия са 4-5 пъти по леки от стоманата и с механични показатели надвишаващи легираните стомани (например Ф2 мм профил от фибростъкло издържа 250 кг. опън до скъсване). По- просто казано, изделията от фибропласти са отделна, модерна наука и са в основата на космическите съоръжения и апарати! При добра работа, каросерията, шасито на нашия мобил за 5 пътника , трябва да тежи под 500 кг. с пълно оборудване !
http://dedenze.blog.bg/technology/2015/02/03/.689645
http://dedenze.blog.bg/technology/2012/11/17/kevlar.1021294
- Двигателите са високомоментни, постояннотокови с по- малки, скоростни кутии осигуряващи на колелата въртящ момент 150- 250 нютонметра. За сега масово се използуват постояннотокови, но има варианти и с асинхронни променливотокови снабдени с инвертори. Основното изискване е компромис между тегло, габарити, мощност и възможност за рекупериране на енергия, при спиране и спускане по наклон. Когато се касае за електромобили е добре двигателя да е вграден, в рамките на задвижващите колела! Най- добри с отлични параметри са високомоментните, стъпкови двигатели, при тях може напълно да отпадне или упрости скоростната кутия, да отпадне диференциала при директно задвижване на две и повече колела! Проблема е, че стъпковия двигател не може да работи в генераторен режим и не рекуперира енергия! Много фирми работят за създаване на стъпков двигател или хибриден, без този огромен недостатък ! Някои разчети почти изравняват качествата и параметрите при едновременно използуване на няколко двигателя – стъпкови задвижващи и постояннотокови генераторни за рекупериране и спиране. Предполага се, че бъдещето е на стъпковите двигатели с вълнови редуктори, разрешаващи просто и пряко, компютърно управление. За по-тежкотоварните превозни средства се използуват линейни двигатели при които няма въртене, а плъзгане по релса или лента. На тази база са високоскоростните влакове в Япония.
- Огромното предимство на електромобилите е лесната възможност за прецизно, пряко, пълно, компютърно управление! Всички постижения на компютъростроенето и комуникациите могат да се използуват, при нищожно тегло, обем и консумация! Джи пи ес системите, разрешават и дистанционно управление на превозното средство! За много кратко време могат да се развият и предложат универсални управляващи устройства! Няма проблеми със захранващите станции, в много градове по света, даже и в София има изградени такива! Много от електронните системи вече се прилагат и в съвременните масови автомобили на фосилни горива, като включват : системи за навигация и радарен контрол за отстояние; чистачки, помпи, стъкла задвижвани със стъпкови двигатели; оптимизация подаването на гориво свързано с изгорелите газове; климатизация; осветление; налягане в гумите, амортисьорите; ефективност на спирачките и пр.... Съвременната електроника може да създава и преобразува почти всякакъв вид напрежение, честота, форма и мощност с малки енергийни загуби! При електромобилите освен тези функции, в зависимост от скоростта и пътя на всяко задвижващо колело може прецизно и точно да се отнема и подава енергия, да се възстановява при спиране и спускане! Тавана на купето може да използува за соларни клетки, добавящи чиста възобновяема електроенергия!
- На първо, решаващо място остава енергоизточника- акумулаторите, те са най- скъпия консуматив, тежки са и имат определен живот. Най- добрите и най-скъпите за сега, са на основата на литий –йон, с възможност за бързо презареждане, живот около 3000 цикъла и тегло почти 3 пъти по-малко от оловните. Имат по- сложен цикъл на зареждане и са пожароопасни ! При старата ламаринена каросерия и традиционна конструкция на лекия автомобил, могат да осигурят придвижване до 200 – 300 км. с едно зареждане! Почти всеки ден има нови сензационни съобщения за нови източници, даже и такива свързани със студен, ядрен синтез. Ясно е, че в близко време, въпроса ще бъде решен и електромобилите ще станат предпочитани и напълно достъпни за хората !
dedenze.blog.bg/novini/2014/11/29/energiinite-iztochnici-na-bydeshteto.1317982
Тук може да прочетете за развитието на пазара и електромобилите, вижте кой и какви инвестиции прави в тяхното производство и разработка. Тъжно е , че ще бъдем само сред потребителите и наблюдателите!
http://gisee.ru/articles/best_transport/51023/
Дебата за бъдещето на нацията
Ходът на Станишев и предложението за зад...
Турският вътрешен министър: Целият свят ...
ХОРАТА ВЪСТАВАТ, А ПРАВИТЕЛСТВАТА ПАДАТ...
Електромобилите са близкото бъдеще, което ще подготви и даде път на бъдещите гравитомобили, които , където и по земята да се придвижат ще ползват директно от гравитационното поле необходимата им енергия. което, откритието "Наличие на условия, при които гравитационното поле не е консервативно" им гарантира на 100%.
По отношение на това откритие хората/учени и лаици/ все още са слепи и глухи,както в миналото са биле слепи и глухи за истината, че земята се движи в пространството.Но! По силата на същността на Вечността и вечните и ненарушими природни закони, които произтичат от нея идва времето, когато ще прогледнат и гравитомобилите ще станат реалност, както електромобилите. И не само те, но и всички транспортни средства на суша, вода и въздух.
04.02.2015 11:39