Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2013 02:54 - Моята Конституция
Автор: dedenze Категория: Политика   
Прочетен: 3067 Коментари: 9 Гласове:
2

Последна промяна: 27.05.2014 16:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

       Съставянето на върховния закон на една държава е труден процес, в него трябва да се обхванат най- важните елементи, модела на обществено устройство и бъдещия път на развитие. Често пъти точно Конституцията става и основен документ, върху който се базират последващи престъпления, кражби, облагодетелствуване, загуба на независимостта, геноцид и пр.... Много от текстовете без ясна формулировка размиват отговорността и се извращават в последващите закони. В много постинги съм описал, че това е направено и в нашата Конституция, приета от седмото Велико народно събрание ! Интересно защо, никой не се опитва да направи предложение за промяна, едва ли са нужни хиляди юристи за това, очевидно е до къде ни доведоха !? За партийците и народните грабители явно тя е достатъчна, много добра основа ! За 24 години преход, това става все по ясно на всички българи и категорично се илюстрира от демографската катастрофа, милионите имигранти, политическите борби, липсата на работа и перспектива, срива на българската държавност. Нямам претенции за големи, юридически познания, винаги съм се занимавал с точни инженерни и технически неща, но мечтая да живея в България с друга Конституция. Промените, които предлагам са малко, но съществени, подчертани за по лесно откриване. Те изземват властта от ръцете на недъгавите и крадливи партии, деполитизират нашия живот и повишават личната отговорност на властимащите. Създават основа за пряка демокрация и независимост, прочетете, оспорете, допълнете, ако сте съгласни. Това е истинската платформа за протест и гражданско искане ! За сравнение може да четете действуващата Конституция тук:

 http://www.parliament.bg/bg/const

Блога ограничава броя на символите затова давам само това, което смятам, че трябва да са измени.

 


Моята Конституция




Глава първа
ОСНОВНИ НАЧАЛА



Чл. 1.
(1) България е република с пряка демокрация.
(2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.
(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да управлява държавата, без съгласието на мнозинството от хората.

Чл. 2.
(1) Република България е единна държава с местно самоуправление. В нея не се допускат автономни териториални образувания.
(2) Териториалната цялост на Република България е неприкосновена.
Чл. 3.
Официалният език в републиката е българският.
Чл. 4.
(1) Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната.
(2) Република България прави всичко възможно за живота, достойнството и правата на личността и създава условия за свободно развитие на човека и на гражданското общество.
(3) Република България участва в изграждането и развитието на Европейския съюз, отчитайки националните възможности и приоритети. Пълното въвеждане на европейското законодателство и норми става след постигане на средноевропейско ниво на производство, заплащане, заетост и брутен вътрешен продукт.
Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.
(2) Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие.
(3) Всеки може да бъде съден за действие или бездействие, без имунитет, когато са причинени вреди на държавата.

(4) Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната.

(5) Всички нормативни актове се публикуват. Те влизат в сила три дни след обнародването им, освен когато в тях е определен друг срок.
Чл. 6.
(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.
(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.
Чл. 7.
Държавата отговаря за вреди, причинени от незаконни актове или действия на нейни органи и длъжностни лица. Лицата виновни за това се наказват персонално, пропорционално на причинената щета.
Чл. 8.
Държавната власт се разделя на законодателна, изпълнителна и съдебна.
Чл. 9.
Въоръжените сили се формират така, че да гарантират суверенитета, сигурността и независимостта на страната да защитят нейната териториална цялост.
Чл. 10.
Изборите, националните и местните референдуми се произвеждат въз основа на общо, равно и пряко избирателно право с тайно или явно гласуване. Вота трябва да бъде ясен с ДА, НЕ и въздържал се.
Чл. 11.
(1) Общественият живот в Република България се основава върху принципа на политическия плурализъм,, предпочитанията и желанията на гражданите.
(2) Нито една политическа партия, сдружение или идеология не може да се обявява или утвърждава за държавна.
(3) Партиите съдействуват за формиране и изразяване на политическата воля на гражданите. Редът за образуване и прекратяване на политически партии, както и условията за тяхната дейност се уреждат със закон.
(4) Не могат да се образуват политически партии на етническа, расова или верска основа, както и партии, които си поставят за цел насилствено завземане на държавната власт.

(5) В обществения живот с пълни права участвуват и сдружения на граждани без политически цели в защита на техните интереси.
Чл. 12.
(1) Синдикатите, не могат да си поставят политически цели и да извършват политическа и гражданска дейност, те защитават само трудовите права и отношения между работещи и работодатели.
Чл. 13.
(1) Вероизповеданията са свободни.
(2) Религиозните институции са отделени от държавата.
(3) Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.
(4) Религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели.
Чл. 14.
Семейството, майчинството и децата са под закрила и контрол на държавата и обществото.
Чл. 15.
Република България осигурява опазването и възпроизводството на околната среда, поддържането и разнообразието на живата природа и разумното използване на природните богатства и ресурсите на страната.
Чл. 16.
Трудът се осигурява от частни и държавни възложители с равни права и задължения, държавните ползуват ресурса на държавата и трябва да са печаливши за нея и бюджета. Правото на труд се защитава от закона.
Чл. 17.
(1) Правото на собственост и на наследяване се гарантира и защитава от закона.
(2) Собствеността е частна, публична и държавна.
(3) Частната и държавна собствености са неприкосновени.
(4) Режимът на обектите на държавната и общинската собственост се определя със закон.
(5) Принудително отчуждаване на собственост за държавни и общински нужди може да става само въз основа на закон при условие, че тези нужди не могат да бъдат задоволени по друг начин и след предварително и равностойно обезщетение.
Чл. 18.
(1) Подземните богатства, крайбрежната плажна ивица, републиканските пътища, както и водите, горите и парковете с национално значение, природните и археологическите резервати, определени със закон, са изключителна държавна собственост.
(2) Държавата осъществява суверенни права върху континенталния шелф и в изключителната икономическа зона за проучване, разработване, използване, опазване и стопанисване на биологичните, минералните и енергийните ресурси на тези морски пространства.
(3) Държавата осъществява суверенни права върху радиочестотния спектър и позициите на геостационарната орбита, определени за Република България с международни споразумения.
(4) Със закон може да се установява държавен монопол върху железопътния транспорт, националните пощенски и далекосъобщителни мрежи, използването на ядрена енергия, производството на радиоактивни продукти, оръжие, взривни и биологично силно действащи вещества.
(5) Условията и редът, при които държавата предоставя концесии за обектите и разрешения за дейностите по предходните алинеи, се уреждат със закон.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват в интерес на гражданите и на обществото. Формират държавни приходи и печалба с модерно управление и пазарни принципи.

(7) Отдаване на концесии и държавна собственост на чуждестранни фирми и лица, може да стане само при липса на български такива.
Чл. 19.
(1) Икономиката на Република България се основава на свободната стопанска инициатива и интереса на държавата.
(2) Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя.
(3) Инвестициите и стопанската дейност на български и чуждестранни граждани и юридически лица се закрилят от закона.
(4) Законът създава условия за коопериране и други форми на сдружаване на гражданите и юридическите лица за постигане на стопански и социален напредък.
Чл. 20.
Държавата създава условия за балансирано развитие на отделните райони на страната и подпомага териториалните органи и дейности чрез финансовата, кредитната и инвестиционната политика.
Чл. 21.
(1) Земята е основно национално богатство, което се ползва от особената закрила на държавата и обществото.
(2) Обработваемата земя се използва само за земеделски цели. Промяна на нейното предназначение се допуска по изключение при доказана нужда и при условия и по ред, определени със закон.
Чл. 22.
(1) Чужденци и чуждестранни юридически лица могат да придобиват право на собственост върху земя при условията, произтичащи от присъединяването на Република България към Европейския съюз или по силата на международен договор, ратифициран, обнародван и влязъл в сила за Република България, както и чрез наследяване по закон.
(2) Продажбата на земя на чужденци и чуждестранни юридически лица се извършва по цена аналогична на тази в ЕС в зависимост от качеството и категорията, а не спрямо вътрешния български пазар.

(3) Режимът за земята се определя със закон, във който ясно са указани правилата за ползуване на земята, начина на обработка и разрешените култури за отглеждане.


Глава втора

ОСНОВНИ ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ГРАЖДАНИТЕ



Чл. 40.
(1) Печатът и другите средства за масова информация са свободни и не подлежат на цензура. Информация с невярно, подвеждащо съдържание се наказва.
(2) Спирането и конфискацията на печатно издание или на друг носител на информация се допускат само въз основа на акт на съдебната власт, когато се накърняват добрите нрави или се съдържат призиви за насилствена промяна на конституционно установения ред, за извършване на престъпление или за насилие над личността. Ако в срок от 24 часа не последва конфискация, спирането преустановява действието си.
Чл. 41.
(1) Всеки има право да търси, получава и разпространява информация. Осъществяването на това право не може да бъде насочено срещу правата и доброто име на другите граждани, както и срещу националната сигурност, обществения ред, народното здраве и морала.
(2) Гражданите имат право на информация от държавен орган или учреждение по въпроси, които представляват за тях законен интерес, ако информацията не е държавна или друга защитена от закона тайна или не засяга чужди права.

(3) Държавната администрация е длъжна да осигури пряк достъп до всички свои действия и решения, неявяващи се класифицирана информация, ежедневно, в пълна прозрачност и реално време.
Чл. 42.
(1) Гражданите, навършили 18 години, с изключение на поставените под запрещение и изтърпяващите наказание лишаване от свобода, имат право да избират държавни и местни органи и да участват в допитвания до народа. Гражданите под 65 годишна възраст, имащи право да гласуват трябва да имат задължително завършено средно образование.
(2) Организацията и редът за произвеждане на избори и референдуми се определят със закон.
(3) (Нова ­ ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Изборите за членове на Европейския парламент и участието на граждани на Европейския съюз в избори за местни органи се уреждат със закон.
Чл. 43.
(1) Гражданите имат право да се събират мирно и без оръжие на събрания и манифестации.
(2) Редът за организиране и провеждане на събрания и манифестации се определя със закон.
(3) За събрания на закрито не се изисква разрешение.

(4) Провеждането на протестни действия свързани с окупация, рушене, неподчинение, нарушаване спокойствието, предвижването и сигурността на гражданите се определя като тероризъм.
Чл. 44.
(1) Гражданите могат свободно да се сдружават.
(2) Забраняват се организации, чиято дейност е насочена срещу суверенитета, териториалната цялост на страната и единството на нацията, към разпалване на расова, национална, етническа или религиозна вражда, към нарушаване на правата и свободите на гражданите, както и организации, които създават тайни или военизирани структури, или се стремят да постигнат целите си чрез насилие.
(3) Законът определя организациите, които подлежат на регистрация, реда за тяхното прекратяване, както и взаимоотношенията им с държавата.

Чл. 53.
(1) Всеки има право на образование.
(2) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
(3) Основното и средното образование в държавните и общинските училища е безплатно. При определени от закона условия образованието във висшите държавни училища е безплатно.
(4) Висшите училища се ползват с академична автономия.
(5) Граждани и организации могат да създават училища при условия и по ред, определени със закон. Обучението в тях трябва да съответства на държавните изисквания.
(6) Държавата насърчава образованието, като създава и финансира училища, подпомага способни ученици и студенти, създава условия за професионално обучение и преквалификация. Тя упражнява контрол върху всички видове и степени училища.

(7) При трайна имиграция над 10 години, гражданите са длъжни да върнат на държавата средствата изразходени за тяхното безплатно образование и обучение.

Глава трета
НАРОДНО СЪБРАНИЕ


Чл. 62.
Народното събрание осъществява законодателната власт и упражнява парламентарен контрол.
Чл. 63.
Народното събрание се състои от 120 народни представители.
Чл. 64.
(1) Народното събрание се избира за срок от четири години.
(2) В случай на война, военно или друго извънредно положение, настъпили по време или след изтичане на мандата на Народното събрание, срокът на неговите пълномощия се продължава до отпадането на тези обстоятелства.
(3) Избори за ново Народно събрание се произвеждат най-късно до два месеца след прекратяване на пълномощията на предишното.
Чл. 65.
(1) За народен представител може да бъде избиран български гражданин, който няма друго гражданство, навършил е 21 години, неосъждан, психически здрав, не поставен под запрещение и не изтърпява наказание лишаване от свобода.
(2) Кандидатите за народни представители, които заемат държавна служба, прекъсват изпълнението й след регистрацията си.
Чл. 66.
Законността на изборите може да се оспори пред Конституционния съд по реда, определен със закон.
Чл. 67.
(1) Народните представители представляват не само своите избиратели, а и целия народ. В Народното събрание политическата дейност, разделяне по групи и интереси са забранени. Обвързването със задължителен мандат е недействително.
(2) Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и убеждения.
Чл. 68.
(1) Народните представители не могат да изпълняват друга държавна служба или да извършват дейност, която според закона е несъвместима с положението на народен представител.
(2) Народен представител, избран за министър, прекъсва пълномощията си за времето, през което е министър. В този случай той се замества по определен от закона ред.
Чл. 69.
Народните представители носят наказателна отговорност за доказани щети нанесени на държавата с деиствия или бездействие, за облагодетелствуване лично или на други наши и чуждестранни лица, фирми, приятелски кръгове.

 Чл. 70.
(1) Народните представители не могат да бъдат задържани и срещу тях не може да бъде възбуждано наказателно преследване освен за престъпления от общ характер, и то с разрешение на Народното събрание, а когато то не заседава - на председателя на Народното събрание. Разрешение за задържане не се иска при заварено тежко престъпление, но в такъв случай незабавно се известява Народното събрание, а ако то не заседава - председателя на Народното събрание.
(2) Разрешение за възбуждане на наказателно преследване не се изисква при писмено съгласие на народния представител.
Чл. 71.
Народните представители получават възнаграждение, чийто размер се определя от Народното събрание в пълно съответствие с минималната работна заплата за страната. Участието в комисии и други форми не се заплаща допълнително. По отношение на храненето, почивките, здравеопазването и личния живот, народните представители нямат привилегии.
Чл. 72.
(1) Пълномощията на народния представител се прекратяват предсрочно при:
1. подаване на оставка пред Народното събрание;
2. влизане в сила на присъда, с която е наложено наказание лишаване от свобода за умишлено престъпление, или когато изпълнението на наказанието лишаване от свобода не е отложено;
3. установяване на неизбираемост или несъвместимост;
4. смърт.
(2) В случаите на т. 1 и 2 решението се приема от Народното събрание, а в случаите на т. 3 - от Конституционния съд.


Чл. 99.
(1) Президентът възлага на първите 40 народни представителя получили най много гласове да излъчат списък с трима кандидати за министър председател.

(2) Когато в 7-дневен срок кандидатът за министър-председател не успее да предложи състав на Министерския съвет, президентът възлага това на следвашия кандидат за министър-председател.
(3) Ако и в този случай не бъде предложен състав на Министерския съвет, президентът в срока по предходната алинея сам предлага кандидат за министър председател

(4) Когато проучвателният мандат е приключил успешно, президентът предлага на Народното събрание да избере кандидата за министър-председател.
(5) Ако не се постигне съгласие за образуване на правителство, президентът назначава служебно правителство, разпуска Народното събрание и насрочва нови избори в срока по чл. 64, ал. 3. Актът, с който президентът разпуска Народното събрание, определя и датата на изборите за ново Народно събрание.
(6) Редът за съставяне на правителство по предходните алинеи се прилага и в случаите на чл. 111, ал. 1.
(7) В случаите на ал. 5 и 6 президентът не може да разпуска Народното събрание през последните три месеца от своя мандат. Ако в този срок парламентът не може да състави правителство, президентът назначава служебно правителство.

Чл. 103.
(1) Президентът и вицепрезидентът носят отговорност за действията, извършени при изпълнение на своите функции, когато са против интересите на държавата, свързани с на държавна измяна, нарушение на Конституцията и законите.
(2) Обвинението се повдига по предложение най-малко на една четвърт от народните представители и се поддържа от Народното събрание, ако повече от две трети от народните представители са гласували за това.
(3) Конституционният съд разглежда обвинението срещу президента или вицепрезидента в едномесечен срок от внасянето на обвинението. Ако бъде установено, че президентът или вицепрезидентът са извършили държавна измяна, или са нарушили Конституцията и законите, пълномощията им се прекратяват.
(4) Президентът и вицепрезидентът не могат да бъдат задържани. Срещу тях може може да бъде възбудено наказателно преследване по решение на Народното събрание.
Чл. 104.
Президентът може да възлага на вицепрезидента правомощията си по чл. 98, т. 7, 9, 10 и 11.


Глава пета
МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ



Чл. 108.
(1) Министерският съвет се състои от министър-председател, заместник министър-председатели и министри.
(2) Министър-председателят ръководи и координира общата политика на правителството и носи отговорност за нея. Той назначава и освобождава от длъжност заместник-министрите.
(3) Министрите ръководят отделни министерства освен ако Народното събрание реши друго. Те носят персонална отговорност за своите действия, без срок за давност.
Чл. 109.
Членовете на Министерския съвет полагат пред Народното събрание клетвата по чл. 76, ал. 2.

Чл. 117.
(1) Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата.
(2) Съдебната власт е независима. При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона.
(3) Съдебната власт има самостоятелен бюджет.

(4) При лошо и неправилно правораздаване, нанесена щета, констатирана от международен съд или по- висша инстанция, виновните лица се наказват и заплащат нанесените щети.


Чл. 143.
(1) Управлението в областта се осъществява от областен управител, подпомаган от областна администрация.
(2) Областният управител се назначава от Министерския съвет.
(3) Областният управител осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.

(4) Областният управител не може да извършва финансови и имотни сделки, назначения без съгласието на областните органи.


 




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aboychev - УВАЖАЕМИ ГОСПОДИНЕ,
07.11.2013 07:49
СЪГЛАСЕН СЪМ С УВОДНИТЕ ВИ ДУМИ,
НО ИМАМ СЛЕДНИТЕ ОСНОВНИ ЗАБЕЛЕЖКИ :
1.ЗА ДА СЕ ИЗГОТВИ ЕДНА КОНСТИТУЦИЯ Е НУЖНА ПРЕДИ ВСИЧКО ЗАКОННОСТ, НАЦИОНАЛЕН ЕЗИК, КАКТО И "КОНСЕНСНОСТ" - ПЪЛНО СЪГЛАСИЕ НА ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ НА СТРАНАТА,
А НЕ "БОЛШИНСТВО" - НА БЪЛГАРСКИ НАЦИОНАЛЕН ЕЗИК СЕ КАЗВА МНОЗИНСТВО
2. НЕ ВИЖДАМ НИКАКВО ОСНОВАНИЕ С ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЧЛ.1 ДА ПРЕДОПРЕДЕЛЯТЕ ДЪРЖАВАТА НА БЪЛГАРИТЕ КАТО РЕПУБЛИКА, ОСВЕН ЗА ДА ЗАЩИТИТЕ НЕЗАКОННОТО ЗАВОЕВАНИЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ СЛЕД 9.9.1944Г. ИЗВЪРШЕНО ПОД ДИКТАТА НА СССР-РУСИЯ.
ЗАТОВА АКО ТЪРСИТЕ СЪГЛАСИЕ ВИ ПРЕДЛАГАМ СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ НА ЧЛ.1
(1) България е ДЪРЖАВА с пряка демокрация НА ГРАЖДАНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ, НАРИЧАНИ ПО НАТАЪК НАРОД.
(2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.
(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да управлява държавата, без съгласието на МНОЗИНСТВОТО от БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД.
АКО ПРИЕМАТЕ ТАЗИ ПЪРВА МОЯ ЗАБЕЛЕЖКА МОЖЕМ ДА ПРОДЪЛЖИМ НАТАТЪК,
АКО ПЪК НЕ,
ТО СЛЕДВА ЧЕ ВИЕ, СЪЗНАТЕЛНО ИЛИ НЕ,
ПРАВИТЕ ПОРЕДЕН ОПИТ ДА СПАСИТЕ
ФАЛШИВОТО СТАТУКВО НА 9-то СЕПТЕМВРИЙСКО - 10-то НОЕМВРИЙСКАТА МАФИЯ НА КРАДЦИТЕ НА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА, НАЦИЯ И НАРОД, КОМАНДВАНИ ПРЕЗ ВСИЧКИТЕ ГОДИНИ ОТ МОСКВА И РУСИЯ
цитирай
2. анонимен - aboychev - Съгласен съм с предлаганата редакция на чл. 1 от Конституцията.
07.11.2013 08:57
Но имам един въпрос. Би ли пояснил какво съдържание влагаш в думите "граждани от българската нация", която е обособена в "народ" ?

Според приетото определение ...

Нация е общност от хора, характеризираща се със съзнанието за еднаква историческа и културна принадлежност, живееща на обща територия, обединена от общ език и организирана в държава.
цитирай
3. aboychev - ВИЕ САМ КАЗВАТЕ
07.11.2013 09:36
Нация е общност от хора, характеризираща се със съзнанието за еднаква историческа и културна принадлежност, живееща на обща територия, обединена от общ език и организирана в държава.
ТОВА Е ОБЩО ПРИЕТО НО НЕ ДОСТАТЪЧНО ТОЧНО,
НАПРИМЕР - живееща на обща територия, НЕ Е НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ ЗА ПРИНАДЛЕЖНОСТ СЪМ НАЦИЯТА
НО живеещИТЕ на общаТА територия НА ДЪРЖАВАТА ФОРМИРАТ НАРОДЪТ НА ДЪРЖАВАТА.
ОТ ТУК СЛЕДВА И НЕСЪВПАДАНЕТО НА СЪДЪРЖАНИЕТО НА ДВЕТЕ ПОНЯТИЯ:
БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ ЖИВЕЕ В ПРЕДЕЛИТЕ И ИЗВЪН ПРЕДЕЛИТЕ НА БЪЛГАРСКАТА организирана в държава,
НО БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД Е НАСЕЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА И СЕ СЪСТОИ НЕ САМО И ЕДИНСТВЕНО ОТ ГРАЖДАНИ ОТ БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ.
ЗАТОВА ИДОБАВЯМ ЗАБЕЛЕЖКАТА "НАРИЧАНИ ПО НАТАЪК НАРОД" - ЧЕ ИМЕННО
ГРАЖДАНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ СЕ ИМАТ ПРЕДВИД ПОД ПОНЯТИЕТО "НАРОД", А НЕ ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ В БЪЛТАРКАТА ДЪРЖАВА.
ПО-КЪСНО ТОВА ЩЕ ИМА ОПРЕДЕЛЯЩО ЗНАЧЕНИЕ ПРИ КОНСТИТУИРАНЕ НА ИЗБИРАТЕЛНИТЕ ПРАВА, А ОТ ТАМ И КОИ ЩЕ ОПРЕДЕЛЯТ НАЧИНА НА организиранЕТО в държава.
Т.Е.
ДАЛИ
ГРАДИМ КОНСТИТУЦИЯ НА ДЪРЖАВА НА БЪЛГАРИТЕ НА ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ, КОЯТО НАРИЧАМЕ "БЪЛГАРИЯ"
ИЛИ
ГРАДИМ КОНСТИТУЦИЯ НА ДЪРЖАВА НА НАСЕЛЕНИЕТО НА ТЕРИТОРИЯТА, КОЯТО НАРИЧАМЕ "БЪЛГАРИЯ"

ЕДНА ПРИНЦИПНА БЕЛЕЖКА :
КОГАТО СЕ ПРАВИ ОСНОВЕН ЗАКОН НЕ Е ДОБРЕ ДА СЕ РАЗЧИТА НА ОБЩОПРИЕТИ СХВАЩАНИЯ, А Е ДОБРЕ ВСЯКО ПОНЯТИЕ В КОЕТО МОГАТ ДО ВЪЗНИКНАТ РАЗЛИЧИЯ В ТЪЛКУВАНЕТО ДА СЕ ДЕФИНИРА МАКСИМАЛНО И КОНЦЕСУАЛНО ТОЧНО
цитирай
4. dedenze - Благодаря за коментара aboychev!
07.11.2013 09:39
Чуждоезичното влияние се е отразило и на мен, затова напълно приемам замяната на болшинство с мнозинство. Приемам вашата редакция за по- добра и точна. Да продължим !
9 -то септемврииското статукво и 10 ноемврииската мафия трябва да си отидат веднъж завинаги, те са неспасяеми. Даже и Тодор Живков официално го е заявил:
"Социализъмът е едно недоносче !"
цитирай
5. dedenze - В определението за нация andreshko, бих добавил
07.11.2013 09:44
Спазваща общи закони , Конституция и национални интереси !
цитирай
6. aboychev - УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН Върбев
07.11.2013 13:14
ЩЕ СИ ПОЗВОЛЯ ЕДНО ОТКЛОНЕНИЕ ПО ПОВОД Тодор Живков

ТОЙ ИМАШЕ НЕЗАВИДНАТА СЪДБА ДА УПРАВЛЯВА СТРАНАТА НИ В УСЛОВИЯТА НА ПОДТСДАМСКИТЕ СЪГЛАШЕНИЯ, КЪДЕТО БЪХМЕ ОПРЕДЕЛЕНИ ЗА РУСКА (СССР) ОКОПАЦИОННА ЗОНА ЗА СЛЕДВАЩИТЕ 45-ГОДИНИ.
ИМАШЕ И ЧОВЕШКОТО ДОСТОИНСТВО А И ПРИРОДНИЯ ИНТЕЛЕКТ ДА Я УПРАВЛЯВА ДОБРЕ ПРИ ТЕЗИ ПОТСДАМДКИ ПРЕДОПРЕДЕЛЕНОСТИ.
ОТСЪСТВИЕТО НА СЪЩЕСТВЕНИ ЕКСЦЕСИИ ПО ВРЕМЕ НА НЕГОВОТО УПРАВЛЕНИЕ НЕ Е В РЕЗУЛТАТ НА НАША РОБСКА ПСИХИКА, КАКТО МНОГО СЕ ОПИТВАТ ДА НИ ВНУШАВАТ, А Е РЕЗУЛТАТ НА СПАЗВАНЕ НА ЕЛЕМЕНТАРНИ НОРМИ НА ЧОВЕШКА СПРАВЕДЛИВОСТ!
НЕЩО, КОЕТО СЕ ОКАЗА НЕПОНЯТНО ЗА ПАРТИИНИТЕ АПАРАТЧИЦИ НА ТАКА НАРЕЧЕНИЯТ ПРЕХОД.
НЕ Е ДАЛЕЧ ВРЕМЕТО КОГАТО НАЦИЯТА ЩЕ МУ ОТРЕДИ ДЕЙСТВИТЕЛНО ПОЛАГАЩАТА МУ СЕ ПОЧИТ НА БЪЛГАРСКИ ДЪРЖАВНИК, СЪИЗМЕРИМА С ТАЗИ НА царя ОТВОЮВАЛ И ОБЯВИЛ НЕЗАВИСИМАТА НИ ДЪРЖАВА И НА цар БОРИС ІІІ !
НО КАКТО ЗАПОЧНАХ ТОВА Е ЕДНО ОТКЛОНЕНИЕ ОТ ТЕМАТА !
цитирай
7. dedenze - Напълно ви подкрепям aboychev !
07.11.2013 14:08
Моето мнение за него е същото. Описал съм го в много други постинги. Сигурен съм, че след време, хората действително ще му отдадат заслуженото, отчитайки историческите обстоятелства и световни интереси !
Един от въпросите които не си задават днешните "демократи" е какво те щяха да направят за България, ако бяха на негово място в онова време и условия !?
цитирай
8. aboychev - АКО СТЕ СЪГЛАСНИ СЪС ЗАБЕЛЕЖКИТЕ ПО ЧЛ.1
07.11.2013 18:09
ТО СЛЕДВА ЧЛ.2
(1) България е единна държава с местно самоуправление И ПРЕДСТАВИТЕЛНА ВЛАСТ УСТАНОВЕНА С ОВЩОНАРОДЕН РЕФЕРЕНДУМ НА ГРАЖДАНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ.
(2) Териториалната цялост на БЪЛГАРИЯ е неприкосновена.
(3) ОТ ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ не се допуска ОБРАЗУВАНЕТО НА автономни териториални образувания.
(4) НАСЕЛЕНИ С БЪЛГАРИ СЪСЕДНИ ТЕРИТОРИИ - ЧАСТИ ОТ ДРУГИ ДЪРЖАВИ, ЗЕМИ ОТКЪСНАТИ ОТ БЪЛГАРИЯ ПО СИЛАТА НА ИЗТЕКЛИ ДОГОВОРИ, И ЦЕЛИ СЪСЕДНИ ДЪРЖАВИ, ИМАТ ПРАВО ДА СЕ ВКЛЮЧАТ В ТЕРИТОРАЯТА НА БЪЛГАРИЯ И КАТО АВТОНОМНИ ОБЛАСТИ. ВКЛЮЧВАНЕТО ИМ СТАВА СЛЕД ОБЩОНАРОДЕН РЕФЕРЕНДУМ, ОРГАНИЗИРАН ПО НАРОЧЕН ЗА СЛУЧАЯ ЗАКОН. ТАКИВА ТЕРИТОРИИ И НАСЕЛЕНИЕ С ПРИЕМАНЕТО ИМ В БЪЛГАРИЯ ПРИЕМАТ БЕЗУСЛОВНО ТАЗИ КОНСТИТУЦИЯ С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА АЛ(3).

С ТАЗИ КОРЕКЦИЯ СЕ ОСИГУРЯВА ВЪЗМОЖНОСТТА РЕПУБЛИКАТА ДА СЕ УСТАНОВИ ПО БЕЗСПОРНО ЗАКОНЕН НАЧИН ИЛИ ДА СЕ ВЪЗСТАНОВИ ОТМЕНЕНАТА В УСЛОВИЯТА НА ОКУПАЦИЯ И ПОД СЪВЕТСКИ ДИКТАТ МОНАРХИЯ, КАКТО И ВЪЗМОЖНОСТТА ВЪВ ВРЕМЕТО С ОТДЕЛНИ РЕФЕРЕНТУМИ ДА СЕ ПРОМЕНЯ УПРАВЛЕНИЕТО ОТ КОНСТИТУЦИОННА РЕПУБЛИКА В КОНСТИТУЦИОННА МОНАРХИЯ БЕЗ ТОВА ДА ВЛИЯЕ ВЪРХУ БЪДЕЩАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ЗАКОНОДАТЕЛНАТА, ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА И СЪДЕБНАТА ВЛАСТ.

ЕДИНСТВОТО И НЕДЕЛИМОСТТА НА БЪЛГАРИЯ НЕ ТРЯБВА ДА Е ПРЕЧКА ЗА "ЗАДГРАНИЧНИТЕ" БЪЛГАРИ ДА СЕ ПРИСЪЕДИНЯТ КЪМ НАС.
А КОНСТИТУЦИОННИЯТ ТЕКСТ НИ ЗАДЪЛЖАВА ДА НЕ ГИ ИЗОСТАВЯМЕ И ЗАБРАВЯМЕ. НЕ ТРЯБВА ДА ЗАБРАВЯМЕ, ЧЕ СМЕ ДЪРЖАВА, КОЯТО ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ ГРАНИЧИ СЪС СЕБЕ СИ
цитирай
9. dedenze - Тези аргументи не са достатъчни и промяната няма да донесе нещо важно.
07.11.2013 19:25
Нямам представа как ще се създаде представителна власт с референдум !? Не е ли по добре това да бъде дейност на безпартийното НС и Президента ? Ние сме дали вота си с ДА и НЕ за всеки кандидат за народен представител лично, без партийни листи, делегирали сме права. Той ни представлява в НС и отговаря пред нас за работата си ! По презумция е ясно, че правителството трябва да бъде експертно и необвързано с мафии и партии !
Референдуми ще има по спорни въпроси касаещи всички хора и когато НС не може да вземе квалифицирано решение!
Относно съседните територии, те са в рамките на други държави, които няма да допуснат подобно даже и автономно включване в България !?
Ако приемем че всички съседи са членове на ЕС, което рано или късно трябва да стане, няма да има граници и ограничения за местоживеене и работа за никого.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3468516
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031