Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2013 19:20 - Трудът и Homo sapiens
Автор: dedenze Категория: Политика   
Прочетен: 2178 Коментари: 3 Гласове:
8

Последна промяна: 07.01.2013 21:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

          През 1876 г. Ф. Енгелс пише статия за ролята на труда при превръщането на маймуната в човек. По- късно това се превръща в една от моралните норми на комунистическата теория, като чрез труда се придава важна персонална оценка, значимост и се сравнява с песен и радостно, доброволно отдаване. Подобна теза развиват и националсоциалистите, в почти всички, хитлеристки концлагери виси цинично надписа „ Трудът те прави свободен”. Днешните „демократи- капиталисти” в един глас твърдят, че който се труди усърдно, денонощно и безропотно, ще преуспее и живее по- добре. Дали са вярни тези твърдения, поддържани до днес от тези три идеологии, на чиято съвест тежи смъртта на стотици милиони, трудови хора по света !?
          Антропологията датира появата на разумния живот на Земята преди 7 милиона години. Освен скелетните прилики с днешния човек, за доказателства се използуват намерените сечива, изгражданите обиталища, рисунъци, познаване на огъня и пр....Истинското обществено и интелектуално развитие, появата на науката, е в рамките на скромните 10 -15 хиляди, последни години. Човешкото ДНК се различава съществено от маймунското и притежава изключителна сложност. Това поражда и хипотезата, че ние сме генномодифицирани и създадени от друга, много по- развита, извънземна цивилизация. Теоретическият шанс, да сме произлезли и развили еволюционно, според теорията на Дарвин, е пренебрежимо малък. Понятието труд е въведено тогава, когато срещу неговото прилагане е започнало заплащане. Преди това, по- правилно е да се нарече борба за оцеляване и сигурност, за по- дълъг живот. Така човек е заживял в общности, групи и племена, усъвършенствувал е формите на общуване, сечивата и оръжията. За да достигне днес върха на природната, хранителна верига, без конкуренция от другия, животински свят. Труда обаче не е никаква песен, а задължение, често непосилно. Реално представлява насилствен процес, без който съществуването е почти невъзможно, особено ако се гони, съвременен начин на живот. Който не вярва, може да направи експеримент, ползувайки опита на Павлов за изграждане на условен рефлекс: Всеки ден,  давай безусловно на някого пари, значително надвишаваши неговите нужди в рамките на месец, два. Получаващият, ще спре да се труди и ще се отдаде на развлечения и удоволствия. Още повече, когато изведнъж спре даването, може да се получи тежък и опасен, рефлекторен конфликт. Експеримента е особено ярко валиден при децата, които още не са изградили своя, ценностна система, но може да се наблюдава и другаде, например работник подменен с машина и уволнен !
          Свободният пазар, паричните отношения, техническите постижения, ежедневно сервират нови модни продукти, луксозни стоки и изкушения, улесняващи вегетацията и връщането към по- първобитни форми на живот е невъзможно. Производството на стоки и услуги е автоматизирано и роботизирано, което масово води до закриване на работни места, изискващи по- ниска квалификация. Трудът, също е стока на този пазар, но която всеки индивидуално е финансирал и създал. Народа е измислил поговорката „Залудо работи, залудо не стой!”, визирайки основно придобиването на опит и знания. Първите най- големи и важни съставки на съвременният труд са знанията и уменията. Те се придобиват с насилствен и безплатен труд, сред рой достъпни изкушения и тъпи игри, уж в безплатни училища. Ролята на родители и училище е да принудят учениците да учат, защото това е насилствен процес и труд, създаден от стоково- паричните отношения. Много рядко се срещат, основно мотивирани от родителите деца, които заменят безгрижието и игрите с учене, да не говорим за дисциплина, етика, насилие, дрога... Промените наричани „демократични”, слободията и безхаберието, днес  правят малкото, мотивирани ученици– черни овце. Няма оценки за поведение и посещение на занятията, оценките за знания не съответствуват на реалността. Така на жестоката и конкурентна трудова борса, младите имат скромен успех и повече от 30% безработица. Алтернативата е борчески структури, проституция, дрога и емиграция за черна работа.
            На базата на тези констатации става очевидно, че съвремието изисква коренни промени в системата на образованието. Първо, трябва единно да се обхване целия период от 1 до 11-12 клас, с обща точкова система, базирана на отделните оценки по изучаваните предмети, но и на други важни неща като : дисциплина, извънкласни участия, лични постижения в конкурси, олимпиади, социален принос, доброволен труд, търсене на допълнителна информация, самостоятелно мислене и пр.... В този период младите хора, трябва да имат своя неполитизирана организация, място за изява, спорт, състезания, контакти..., допълнително носещи или отнемащи точки, да участвуват във формулирането и прилагането на критериите, валидни за всички. Тази точкова система, трябва по нататък да е обвързана със заплащане, обучение във ВУЗ и пр....Тя трябва да бъде атестация и официално представяне кой, кой е, да дава финансови и други преференции ! Образователното ниво е лицето и бъдещето на всяка нация, за съжаление тук инвестициите са недостатъчни и малко, при тежък, закостенял консерватизъм. Независимите оценки и констатации, са в полза на образователната система на тоталитарното общество с ярък пример- над 2 милиона емигранти, голяма част от които с високо квалифицирана работа и реализация в развитите държави (само в САЩ са над 300000) !? Второто, не по- маловажно, е наличието на национална цел и гарантирани, европейски платени, работни места. 23 години стигат, за да стане ясно, че родните бизнесмени и чуждите „инвеститори” не могат и не искат да се справят с тази задача. Трябва да се възстановят и създадат нови, модерни, държавни производства. Къде, как и за какво, лесно може да се определи от стоките, които ежедневно се внасят, основно от Китай. Тук вече брояча на посещенията за този пост ще бъде спрян, като не успореден на частната  „официална” линия, защото избрания държавен модел- представителна, партийна демокрация, с тотална частна собственост, едва ли може да изпълни подобна задача. Още в основният закон Конституцията е заложено пълно безхаберие и безотговорност на политическите партии ето как:
http://dedenze.blog.bg/politika/2012/12/10/kapanite-i-lyjite-na-konstituciiata.1029515
         Най- просто и лесно е нищо да не се прави и да се разчита, че някой голям благодетел от ЕС или САЩ, ще дойде с добри чувства и ще оправи батака , което е смешно и престъпно!? Води до геноцид и опит да се унищожи българската нация:
http://dedenze.blog.bg/politika/2011/07/02/genocid.775522

          Създадената от Адам Смит теория, за свободния пазар с основна единица семейството, отдавна не работи ефективно и води до регрес и бездуховност . Интензивността на родителското, трудово натоварване и експлоатация е толкова голяма, че те реално нямат време за възпитание и мотивация, някои продават децата си ! Често днешният труд е издевателство и се заплаща в пъти по- малко от този преди 100 години, независимо, че носи в пъти повече приходи на фирмите. Не може да се чакат директиви от ЕС, подобно на тези за щастливите кокошки и прасета, животинските права, правата на детето. Защото за стойностните неща, тези които носят престиж, средства и благоденствие, никога няма да има такива задължителни „указания”. Благата са малко и далеч не стигат за всички , по умните нации отдавна и първи се възползуват от това.



imageimageimageimageimage

 

 

 

 





Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Много истини сте казали...
08.01.2013 18:35
Дано, написаното от Вас достигне до онези, от които зависи решаването на наболелите проблеми в болното ни общество...да не кажа в рухващата ни държава.

Поздрави!!
цитирай
2. dedenze - Благодаря tota !
08.01.2013 19:57
Твоята подкрепа много ме радва ! Здраве и успешна година !
цитирай
3. novaposoka - Духовност, възпитание, мотивация...
25.07.2013 07:49
Духовност, възпитание, мотивация - това отбелязах като важно от твоя постинг. Това е формулата, чрез която трябва да решаваме днешните проблеми.
Мисля че Смирненски казва: "Скромността краси човека, трудът го издига".
Не съм напълно съгласен, защото нямаме пример на роб, издигнал се чрез труд, нито пък на богаташ, забогатял чрез двете си ръце. Трудът произвежда материални блага, но не и духовност. Духовността идва от Този, Който ни е създал и е вдъхнал в ноздрите ни жизнено дихание. А хипотезите на антрополозите за милиардите и милиони години отклоняват вниманието от Създателя и ни насочват към еволцията, само че този път глупостта на Дарвин, която явно се вижда, се пренася далече в Космоса, където нашият разум не може да надникне.
Ние сме духовни същества, създадени от Свръхестествен Разум - БОГ, и за да живеем добре, трябва да спазваме Неговите съвети. А те са кратки и точни. Един от тях е : "НЕ КРАДИ!". Ако човечеството се вслуша в съветитре на своя Създател. то няма да бъде управлявано от крадци, робовладелци - експлоататори. Затова ни трябва духовност и възпитание.
"Възпитавай детето отрано в подходящия за него път, и то не ще се отклони от него, дори когато остарее" /нямам Библия при себе си, за да посоча откъде е този стих/.
Екзюпери казва" Възпитанието има приоритет пред образованието. Човек го създава възпитанието".
Ако искаме да създаваме ХОРА, в основата на образованието, трябва да поставим възпитанието. За това са ни необходими универсални, непреходни морални норми. Следва въпросът, откъде да ги вземем. Аз предлагам да приемем ДЕКАЛОГА. Ако някой може да предложи нещо по-добро, нека го направи. Ако някой мисли, че Буда, Мохамед или Конфуций, имат по-добри предложения, нека се аргументира. Нали затова сме разумни същества - да дискутираме, да обсъждаме и да прилагаме в живота си това, което е най-полезно за нас.
Георги Крумов

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3477041
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930