Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2013 14:12 - Реклама и антиреклама
Автор: dedenze Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 2140 Коментари: 2 Гласове:
8

Последна промяна: 08.07.2013 11:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

          Когато произведеш нещо и искаш да го представиш на пазара, се нуждаеш от реклама . Най- бързия път с масово разпостранение е телевизията, която взема от 1000 до 10000 лева за еднократно излъчване от 30 секунди. Очевидно е, че при тези условия могат да се рекламират само масови, серийно произвеждани и предлагани стоки и услуги, като това са основно храни, напитки,  козметика и санитарни консумативи. Фирмите „инвестират” в рекламата, разхода не се облага и се приема като производствен. Същевременно той е заложен и в цената на всяко изделие и услуга, когато се върне реалния, начален разход за реклама се формира допълнителна печалба, както и възможност за „отстъпка” в цената. Телевизионерите предлагат и изработка на рекламни клипове, песни, рецитации и всичко което им носи пари. Добрата реклама е цяла наука в която участвуват психолози, дизайнери, аудио, видео и компютърни специалисти и пр....Често се използуват и непочтенни схеми на въздействие със звук, светлина, допълнителен подкадър и пр..., за привличане на вниманието с последващо „ошашавяване” на зрителя. Децата реагират винаги на подобно въздействие, те спират играта и се заглеждат в екрана, затова в рекламата даже и на неща, несвързани с техните нужди, се включва и детски елемент. Тяхната наблюдателност, бърза памет, е също експлоатирана и по- късно води родителя до щанда на рекламираната стока. В най- гледаното време новини, прогнози, филми, спорт... рекламата е особено досадна и понякога води до хистерични прояви на негодувание, но там е и най- скъпо платена. Ужаса идва тогава, когато освен натрапване, навлизане в личното пространство, ни заливат с пошлости и информация с невярно съдържание. Навсякъде по света се създават институции за защита на потребителите, но на малко места и за малко неща, те работят ефективно. По- наивните и повърхностни хора, лесно се ловят на рекламните въдици, другите проучват пазара и се запознават с реалните качества на стоките, чрез нета и обмен на информация. Десетки пъти добронамерени продавачи са ме предупреждавали дискретно за ментета и рекламирани боклуци с риск да загубят работата си. Народа си има една сентенция „Добрия кон под съдран чул се познава!” Ако се замислим, най - добрите, световно утвърдени неща, много рядко са в ежедневните реклами !? С усилия СЕМ въведе ограничение за силата на звука в рекламните клипове, това не е достътъчно. Трябва да се отчете, какво е психическото въздействие, какви ценности и култура се внушават, лъжата и измамата да се санкционира и пр... В новинарските емисии, рекламата трябва да се забрани изобщо, защото те са конституционно право на всеки да бъде информиран. Не може в това време да му пробутват санитарни атрибути с крилца, тоалетна хартия, шампоани против пърхут, таблетки против газове, запек, диария и пр.... Съществува система за определяне броя на гледащите определена телевизия и предаване, наричана на англобългарски – пипълметрия. Тук подобна информация се събира, но с чисто рекламна цел и обслужва интересите на телевизионерите, а не на хората. Трябва да има постоянен и достъпен за всички мониторинг, тогава ще се види, как по- време на рекламите канала „опустява”, ще се види и кои телевизии и предавания са най-гледани. Като пример ще ви дам един линк за постоянен мониторинг на земетресенията, вместо да чакате с часове някоя телевизия да реагира и да ви каже, просто го отворете и ще получите пълна информация за целия свят, в реално време:
http://www.emsc-csem.org/Earthquake/Map/zoom.php?key=104&typ=euro#1

          На този принцип, трябва да се определя и гледаемостта, хората сами да оценяват и гледат по добрите и качествени телевизии, интересно БНТ къде ще бъде в класацията !?  Капитала има свои интереси, той усърдно се грижи за тях, но трябва да бъде принуден да се погрижи за живота и здравето на хората, които го хранят с парите си !
          Ето два линка с майсторски реклами, неизвестно защо редакцията на постинга ги обявява за несъществуващи, съществуват и още как, като върхови постижения?:
https://www.youtube.com/watch?v=W7jkygJ_QNo
https://www.youtube.com/watch?v=p3Ddr4FWimo

 

           Вижте и тези два клипа, рекламиращи вода, има ли разлика ?

 

 

 

 









Гласувай:
8



1. aip55 - Много си прав
06.07.2013 15:11
- както винаги Деденце. А втората реклама направо ме изкефи! Но телевизионерите от това си изкарват хляба- рекламата. Сигурен съм, че ако има канал в който да се твърди, че няма реклами, ще е хай-гледаният! Хубава събота и неделя!
цитирай
2. dedenze - Да има канали без реклами aip55.
06.07.2013 15:22
Но капитализма си е капитализъм, тези канали са платени от потребителя с което се компенсира прихода от рекламите . Всичко хубаво и на теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3467935
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031