Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2012 17:24 - Как станах и лекар
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2064 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 18.01.2012 22:03


 

       Чакахме търпеливо пред  детската консултация, аз и жена ми, двама млади студенти с четиримесечно бебе. Годината беше 1975 и си имахме кротко, жизнено и напълно нормално момиченце, родено и заченато по естествен път. Радостта ни беше попарена в последните дни, когато започна да се задушава и повръща спонтанно. Появи се и пъпна херния. Поне при 4 – 5 лекари бяхме ходили и никой не можеше да постави диагноза. Кварталната лекарка, често намекваше, че трябва да сме готови за най- лошото, при което жена ми ревеше непрекъснато, а аз безпомощно се чудех, какво да направя. Възрастна акушерка ни посъветва да притискаме пъпната херния навътре и лепим с левкопласт. Беше сигурна, че за месец ще се оправи с подобна процедура. Редът ни дойде и влязохме за консултация. Като видя залепеният пъп, „лекарката” се развика, че прилагаме първобитни методи и подобна херния се лекува само с операция. Яростно скочи и без да намаже с разтворител левкопласта го отлепи със замах. Бебето изрева и от разкъсаната кожа, започна да кърви. Хванах най- близкият стол, от убийството я спаси жена ми, като ме избута в коридора. Повече не стъпихме при нея, независимо от задълженията за профилактични прегледи.

 

         Спомних си сентенцията на академик Балевски „ Като знам какъв съм инженер, много се страхувам да отида на лекар” Той визираше сложността на човешкият организъм и високите изисквания към лекарската професия. Тук грешките са недопустими и трябва ежедневно да се следят новостите, диагнозата и лечението са повече от сложни, изискват отдаденост и опит. Нямаше интернет, доставката и притежанието на медицинска литература, беше трудно и изискваше доста пари. Седмици наред, в отчаяние обикалях всички възможни книжарници и похарчих 1 – 2 инженерни заплати за книги, описващи детски болести. Накрая попаднах на „ Заболяване на дихателните пътища в детска възраст”. Още с първото четене, открих състоянието на дъщеря ми подробно описано. Заболяването се казва ретроглосия и преведено на обикновен български език, това е пропадане на езика и запушване на ларингса. Детето, спира да диша, инстинктивно си вдига главата назад, което утежнява ситуацията още повече. Когато отмалее, езика се връща и поема въздух с последващо повръщане. Не се лекува с нищо, не е опасно и не се нуждае от лечение. Когато мускулатурата на гласните струни укрепне, ужасяващия ефект изчезва изведнъж. Единствената препоръка е детето да живее повече по корем, за по- бързо укрепване на вратната мускулатура. В същото време с десетки връзки, познати и приятели се добрахме до един кадърен, детски лекар от Правителствена болница, който ни прие в дома си. Радостта ми беше огромна, когато без да казвам, че съм чел, поттвърди написаното и ни върна радостта и надеждата. Този човек, не взе и един лев, по уникален начин предразположи детето за прегледа, просто казано Лекар. Одобри лепенето на пъпа като добро решение, защото реално херния няма и често се случва при по-дебела пъпна връв. Дъщерята се оправи напълно, още преди да навърши една година. Това, че дотогава не се хранеше пълноценно, прерастна в наднормено тегло, за радост на бабите. Сега и тя си има детенце – момиченце, а аз съм дядо !

 

         От тогава, рядко се доверявам на лекари и имам солидна библиотека с медицинска литература, независимо че съм инженер. Живота ме принуди да знам повече за различни болести, да помагам на приятели и близки, поне в диагнозите. Дразня се от всеки, който се прави на велик доктор, не обсъжда състоянието и симптомите с пациента, приема го като неграмотен и тъп субект. Особено вредни са лекари лекуващи симптоматично, без да търсят причините за болестта.

image






Тагове:   лекари,   знания,   лечение,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kleopatrasv - Изумително. . Браво на теб, деде...
18.01.2012 18:50
Изумително..
Браво на теб, деденце!
/не лекарството лекува, а вярата в него, че ще ни излекува/
цитирай
2. aidriell - А аз съм така
18.01.2012 19:35
но изисква ,мого усилия и идва момент когато не може да си И добър лекати и банков специалисти и инжинер и ..........затова в цивилизованите държави се възприема практиката на лекар който учи многогодишно Стажува доказва се пред комисии от стари и побелели лекари и тогава чак отива да практикува и прави заплати но пак контрола трябва да го има а не както е днес когато за всеки случай на лекарска немърливост експертите които правят съдебно медицинските експертизи на пострадалият в всички случаи на немърливост на лекари замазват всички доказателства и оневиняват некадърниците проблемът опита най вече до профилактика защото в повечето случаи отиването на лекар е последна инстанция и преди това много неща са се объркали и то здраво и то не от лекаря а от нас самите
цитирай
3. dedenze - Да kleopatrasv вярата е винаги важна
18.01.2012 20:17
Тя е духовното начало !
цитирай
4. dedenze - Много вярно aidriell !
18.01.2012 20:20
Две неща са задължителни за изучаване в средното училище - право и медицина. Тези професии трябва да излязат от мистиката с която се обграждат !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3467227
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031