Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2011 12:53 - Лош човек
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2951 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 25.06.2011 01:17


            Очите на старата жена бяха просълзени и тъжно гледаха през мен.
            - Здравей бабо Дено, какво се е случило-попитах с надежда да е нещо незначително. Тя живееше скромно и сама, в гарсониера на четвъртия етаж. Имаше дъщеря Юлия, на гурбет в Америка и никой друг. Беше силна жена, сама се справяше в живота и никога не хленчеше.

 

           - Седни, ще ти разкажа, дано олекне. Преди два месеца в къщи ми позвъни едно момче. Каза, че се връща от Америка и познава Юлето. Та, тя го помолила да ми се обади и да ми каже, че след две седмици си идва. Затова не праща нищо, ще се видим скоро. Била добре, спечелила пари и можело да ме вземе при себе си. Сърцето ми щеше да се пръсне от радост! Черпих го с кафе, бомбони, всичко каквото имах. Той много бързаше и се оплака, че на аерогарата му откраднали портмонето. Сега не знаел, как да се прибере до Варна. Бях взела пенсийката, имах 80 лева, предложих му 40. Той благодари , много учтиво и каза че ще ми ги върне до седмица, по пощата. Вместо парите да дойдат Юлето се обади. Никога не е пращала при мен такъв човек. Можела да си дойде, чак след година, две. Нахока ме, че съм наивна и вярвам на всеки. Това е!
          След минута мълчание тихо добави:
         - Преди години, по Великден, срещнах една разплакана циганка с три малки деца в градинката. Едното болно, лошо кашляше, пари нямала за доктори и лекарства. Заведох ги в къщи, хапнаха яйца и козунак, дадох и 20 лева, а тя ми целува ръката. Не минаха няколко месеца и ми звъни на вратата, в ръце с букет от полски цветя. Мислех, че ще ми иска пари, но съм сгрешила. Подава ми 30 лева, връща си борча и за 10 да си купя нещо от нея и пак ми целува ръка.
          Как така стана, че за броени години, толкова се променихме ? Не разбирам от демокрация, но знам, че там накъдето сме се запътили, няма човещина и обич !

           Нямах много пари, но и предложих: – Да ти дам някой лев, скъпи лекарства купуваш а и храната за диабетици е по- скъпа.
          - Благодаря момчето ми – каза баба  Дена - не е до парите, малко глад ще е полезен. Пари се изкарват и губят. Мъчно ми е, че срещнах лош човек, който ме излъга. Излъга ме, че Юлето си идва скоро. След година, две няма да се видим, едва ли ще изкарам толкоз. Сега, не казвай нищо, не ме утешавай, пази се от лошите хора !


image




Тагове:   лъжа,   пари,   състрадание,   измама,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smile999 - Не знам дали ще ми повярваш, но до...
20.04.2011 15:51
Не знам дали ще ми повярваш, но докато го прочета, сълзите ми течаха, като ручейчета.Мъка ми стана, не само за тази жена - за всички нас ми е мъка.
цитирай
2. dedenze - Не плачи мила !
20.04.2011 16:46
Имаш добро сърце - пази го !
цитирай
3. анонимен - Interesting, thanks
09.09.2011 20:49
I really like your weblog.. quite good colours & theme. Did you create this internet site yourself? Plz reply again as I’m looking to create my own web site and would like to know wheere u acquired this from. many thanks
цитирай
4. dedenze - Благодаря за коментара и оценката анонимен - Interesting, thanks
05.12.2011 02:18
Радвам се че четеш на български език и проявяваш интерес към нашия бит и култура !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3475360
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930