Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2011 21:55 - Злато
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3362 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 12.04.2011 18:10


        Когато се зажених, противно на традициите, златото за венчалните халки, даде тъщата. Години наред, това бе припомняно. Очакваше се, да оценя високо, този жест. Десетина години по- късно, ми направиха забележка , че работя с венчалната халка. Изтрива се, златото намалява. Като добавим , че рода на жена ми е от Габрово, картината става пълна.        За да няма повече, претенции, свалих и върнах халката, на златособствениците. След месец изчезна и следата на пръста. По- късно, избледня и любовта, ако е имало такава. Ожених се на 21 години. Сега имам внуче. Не съм разведен, в онези години, това беше гадно и трудно. Сега е късно. Отговорен човек съм, не съм зарязал никого в неволя. Може би повече, отколкото трябва. Не чакам положителни оценки. Единственото нещо, за което съжалявам, че нямам син. За човек техничар, владеещ много занаяти, имащ познания и за златните неща, това е проблем. Просто няма на кого да предадеш опита, знанията, инструментите. Винаги съм казвал, че жената е нещо красиво и хубаво но не е човек. Явно” Господ на бодлива крава,рога не дава”.       Женската любав към златото, ме накара да изуча почти всичко за него. За съжаление, още не съм попаднал на жила от самородно злато. Когато гледам екшъни, в които се подхвърлят куфарчета пълни с кюлчета и се товарят леки коли с тях, се смея от сърце. Златото тежи, около 20 килограма на кубичен дециметър. Едно дипломатическо куфарче, пълно със злато би тежало 200 кг. Половин багажник на кола около 10 тона.      Бедността и алчността, са формирали в хората, отношението към златото. Това е едно силно , хипнотично въздействие, демонстрация на благополучие. Стотиците алхимици в древността, не успяха да го създадат. Неистовият им стремеж и упорит труд,не отиде напразно. Бяха създадени стотици, други вещества, използувани до днес. Положиха се основите на химията.      Виждал съм хора, промиващи наноси, речни дъна. Страшна хамалогия, 99,9 % не дава резултат. Ако все пак, щастието проработи, можеш да го продадеш само на държавата. Предварително ,трябва да се регистрираш в общината, че си златотърсач. Когато златото е под формата на прах и фини люспи, се утаява много по- трудно.Тогава се използува живак, който разтваря злато, калай, сребро... и прави т.н. амалгами. Ужаса идва, когато над 400 градуса, трябва да се изпари живака , за да остане само златото. Живака е скъп и трябва да се втечни с охлаждане за повторна употреба. Живачните пари и съединения са силно отровни. В миналото, хиляди хора по света, са умряли използувайки живачна амалгама  за позлатяване.     Друг метод , чрез разтваряне в цианиди – цианкалий. Още по -опасен за хората. Получава се водразтворимо съединение, което се подлага на електролиза или редукция с цинк. Неподходящ за битови условия. Не напразно, родопчани са против концесията за добив на злато, по този начин.     Така,че работете честно и почтено. Спечелете пари, в близкият бижутерски магазин, изберете нещо хубаво. Подарете, на тези които обичате. Не забравяйте -златото носи повече неприятности, отколкото радост!     Най-големият подарък, за мен е един стих или няколко топли думи , родени от сърцето!

imageimage


Тагове:   алчност,   злато,   любов,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3475661
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930