Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2015 13:49 - Българският морален кодекс
Автор: dedenze Категория: Изкуство   
Прочетен: 1640 Коментари: 2 Гласове:
8

Последна промяна: 30.11.2015 01:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           Имаме такъв кодекс, при това  вечен, народен и деполитизиран, друг е въпроса, кой го уважава и спазва ! Това е велико изкуство, духовен полет, което явно трудно ни се отдава! Той е написан с перото и делата на родолюбци и истински Българи, които тачим и все още помним!  За 26 години, нито един политик и управник, не се е съобразил с нищо от него ! Скъсаха се от селфита пред портретите на великите българи, но не направиха нищо за България! Ще се опитам да припомня само част от него в проза:

1 . Отечеството над всичко!
       „Ако спечеля, печеля за цял народ — ако загубя, губя само себе си. Не се полъгвайте, че тези които държат парите държат и бъдещето ви, защото тези пари те са ги взели от вас, а вие им се кланяте и ги въздигате. Аз съм се посветил на отечеството си жертва за освобождението му, а не да бъда кой знае какъв.”      - В. Левски

2. Помни историята и героите загинали за България !
       „Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира: него жалеят земя и небо, звяр и природа и певци песни за него пеят...”   - Хр. Ботев                
      „Българио, за тебе те умряха, една бе ти достойна зарад тях, и те за теб достойни майко бяха и твойто име само кат мълвяха, умираха без страх.”     - И. Вазов

3. Смисълът и целта на живота !
          „Децата ни мрат в отровната смрад, без слънце, в задушни коптори. Светът е затвор. Мъже и жени, народ, ни крачка назад! Ще строим завод за живота!”   - Н. Вапцаров               
         „Аз не зная защо съм на тоз свят роден, не попитах защо ще умра, тук дойдох запленен и от сивия ден и от цветната майска зора. Аз познах свойте братя във робски керван, угнетени от Златний телец и човешкия Дух - обруган, окован, аз го зърнах под трънен венец. И тогава -залюбен в тълпите, пленен от лъчите на нова зора, без да питам защо съм на тоз свят роден, аз ще знам за какво да умра...”        -  Хр. Смирненски

4 . Желаното и достатъчно възнаграждение !
         „ Не мечтая безсмъртие и пътища леки, а ватенка топла за зимния ден.  Безсмъртно нека остане навеки построеното тук от мен! „ - П. Пенев

5. Родината и нужното щастие !
         „Да се завърнеш в бащината къща, когато вечерта смирено гасне и тихи пазви тиха нощ разгръща да приласкае скръбни и нещастни. Да те присрещне старата на прага и сложил чело на безсилно рамо, да чезнеш в нейната усмивка блага и дълго да повтаряш: мамо, мамо...  Смирено влязъл в стаята позната, последна твоя пристан и заслона, да шъпнеш тихи думи в тишината, впил морен поглед в старата икона: аз дойдох да дочакам мирен заник, че мойто слънце своя път измина...”    - Д. Дебелянов


imageimageimageimage
imageimage



Гласувай:
8



1. zaw12929 - Да поставиш на един лист тези мисли ...
26.11.2015 22:53
Да поставиш на един лист тези мисли на велики българи е прекрасно попадение! Поздравление, защото кодекса знаем наизуст, но.. тези карикатури според мен го нарушават ненаказано
Лека вечер!
цитирай
2. dedenze - Благодаря zaw12929!
26.11.2015 23:59
След модераторските атаки и коментарите на облъчените евроатланти, на последните ми постинги, тази подкрепа ми беше нужна !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3480614
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930