Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2013 02:59 - Коледен инфаркт и Трета градска
Автор: dedenze Категория: Новини   
Прочетен: 11592 Коментари: 15 Гласове:
19

Последна промяна: 30.12.2013 21:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

            Здравейте, скъпи читатели и приятели, на всички, честити празници ! Дано аз с моите приключения, съм поел върху себе си всички лоши неща за 2013 г. , сваляйки всяка опасност от вас и вашите близки. На връх Коледа се срещнахме, любезно поздравихме и разминахме със смъртта. Прочетете този безплатен постинг, сигурен съм че ще ви бъде полезен, ще научите неща за които не се пише и коментира, които не се обясняват и показват, от самата кухня на живота. Нещата започнаха травиално и познато, подобно на това което се случи през 2006 г. , когато почуствах първата, инфарктна болка и придобих първия, сърдечен стенд. Тук може да прочетете повече за инфаркта и лечението, което за съжаление, често пъти е невъзможно:
http://dedenze.blog.bg/lifestyle/2013/12/28/shto-e-infarkt.1223067


            Та, ден преди бъдни вечер, два, три болезнени пристъпа достатъчно ме изплашиха, последва Спешна помощ  в  1 часа през нощта и приемната на Трета градска, която  днес носи гръмкото название Национална кардиологична болница – ЕАД. Приемащите лекари бяха силно впечатлени от протокола на ТЕЛК и описанието на първата коронарография и пластика. Взеха ми кръвна проба и независимо, че болката изчезна, ме посъветваха незабавно да постъпя в болницата. Изчел съм и осмислил десетки томове специализирана, медицинска литература, следя новостите по принуда и във връзка с множество хронични заболявания, където в основата стои инсулинозависим диабет. Преглътнах горчиво факта, че по празниците ще бъда в болница, но любовта и интереса към внучката надделя и реших да поживея още малко, ако е дал господ, за сметка на личната несгода и неприятност. Поведението на персонала беше заразно плашещо и изплашено, отведоха ме на количка в стая №5 на четвърти блок, включиха системи, кардиограмите се правеха през час и погълнах шепа таблетки. Първото, странно впечатление, че целия отбор от санитарки, сестри и лекари бяха без табелки с име и длъжност, реших да им викам докторе, да не ги обидя на титла, йерархия и значимост. До тук добре, но когато започнаха да ми носят пликчета с лекарства без имена, се озадачих напълно, питах какво ми дават, отговора беше питай лекарите. Понечих да стана и последва първия скандал, че съм в болница, а не в къщи и тук не се става, всичко се върши в леглото!? Пижамата която си носех се оказа недопустима, защото е без копчета, бельо също не се допуска. Така осъмнах гол, със стара, бойна, райрана пижама с две оцелели копчета отпред. До мен имаше шкафче с масичка и чекмеджета на което стояха апаратите за вливане на серуми. По тънките тръбички се разхождаха рояци руски, кафяви хлебарки, пълзяха необезспокоявани навсякъде. Не съм капризен човек, зная две и двеста, превключих жизнените си системи в режим на търпение и оцеляване. В стаята имаще още  двама съкафезника с крайно омаломощен вид и оплакващи се от това, че хлебарките ги будят с напълзяване по тялото, от количеството и качеството на храната, както и високата температура в стаята- около 25 градуса. Бяха се олежали, бледи и всяко изправяне водеше до световъртеж, единия лежеше за задържане на вода, а другия за “стягане” в гърдите, и двамата нямаха симптоми за исхемия и стенокардни пристъпи, странно беше защо са обездвижени и ограничени в ставането!? Радиатора нямаше кран за регулиране, а да отвориш прозореца под който лежиш, си беше сигурна настинка, при температура навън минус 7-8. Започнахме да отваряме вратата към коридора, но персонала я затваряше, независимо от нашите молби !? На другия ден помолих да отида до тоалетната, която е насреща на 10 метра, скандала беше тотален, обясних, че имам скротална херния, която боли в хоризонтално положение. Системите основно вливаха физиологичен разтвор и през час трябваше да празня мехура, намерих странична поза подходяща за иригатора. Някаква жена, сигурно лекар, ми съобщи че са събрали екип и след час ще ми направят коронарография. Зарадвах се, защото това приближаваше часа на истината и евентуалното изписване. Този път ме довозиха в легло до апарата, стана ясно че механиката на масата не работи и не могат да го свалят на нивото на леглото. Предложих внимателно да се кача, разликата беше 30 см. В това време отнякъде се появи някаква жена в странна, щарена блузка, която не смени 6 дни, започна да нарежда грубо и заядливо на всички. Мислех, че е чистачката на помещението, оказа се, че това е “доктор” Банкова !? Не бих споменал имена, но арогантното държание на тази жена, крайно далеч от медицината, ме кара да го напиша. “Събрания” персонал се суетеше и не знаеше как да ме вдигне, явно не владееха номера със сгънатото одеало, хванато за четирите края, като хамак. С едно движение се качих на апарата, гол като младенеца и зачаках нареждания, като тихо промълвих "тук е много студено", беше около 17 градуса и в главата ми блъскаше вихър, някакъв, виещ вентилатор. Банкова просъска “Ще търпите, апаратурата работи на тази температура !" Процедурата започна, имаше 4-5 млади момчета и момичета, също без табелки и допуснах, че са стажанти на обучение. Надявах се да видя какво ми правят, в предишната клиника към Окръжна болница , където ми поставиха първия стенд имах мой, персонален монитор, поставен на удобно за мен място, тук подобни “екстри нямаше. Банкова не каза и дума за състоянието и какво точно ми прави, разговаряха за други неща, търсеха от някъде стендове, тя ги връщаше искаше други и така около час и половина. Неподвижното лежане започна да ми причинява страшна болка във корема, мехура ми се напълни до предела. Помолих да свия малко изпънатите крака в коляното, това щеше да ме облекчи, графията се извършваше през дясната ръка, отговора беше “Стига се глези, ще търпиш !” Волята ме напускаше и мислех, че ще припадна. Края все пак дойде, по ръката ми се разля топла кръв, която малко ме сгря. Около минута- две, двама души се опитваха да направят стегната превръзка на мястото на пробива. Сега трябваше да ме свалят на ниското легло и всичко се повтори, Банкова викаше да не докосвам ръката си с превръзката, но нямаше начин да сляза, без да се подпра поне на лакът. Откараха ме в реанимацията, където изкарах нощта. Бях доволен, че всичко е свършило, отпушили са всичко и монтирали още два стенда. В помешението беше студено за  гол човек покрит с чаршаф, подобно на труповете в моргата, носа ми протече и спасението дойде към обяд, когато ме върнаха в началната стая. Носех си писалките с инсулините за диабета. В глюкомера имах само една тест лента, с постъпването бях помолил само да мерят и ми казват каква е сутрешната ми кръвна захар. Моя глюкомер показа 20,1 , предположих, че са ми вливали глюкоза. За 6-7 дни са ми вземали венозна кръв над 20 пъти , вените приличаха на самарското знаме. 5 пъти от пръстите ми правиха, неизвестно защо, уникално глупавия, кръвно-захарен профил и никога не ми казаха, колко ми е захарта сутрин, въпреки че аз си биех и дозирах инсулина сам, добре че вече имам усет и определям нивото по странични белези. На другия ден се промъкнах в банята, измих се и избръснах, после в тоалетната... и живота започна да се връща в мен. Мед. сестрите и санитарките спазващи безмозъчно заповедите, постоянно крещяха по мен да си лежа на леглото. Случайно докторче влезе в стаята да попита как сме, използувах случая да го попитам, мога ли да вземам повече аспирин, защото съм настинал и това имам в личната торба. В никакъв случай, беше отговорът, аз ще ви напиша рецепта и донесе такава за Фервекс или Таилол хот, това е рекламиран, водоразтворим парацетамол!? Окончателно се убедих че съм в клиника на лудите, защото само в едно пакетче има 20 грама чиста захар, продава се без рецепта и рекламира масово. Досетих се че рецептата носи комисионни на доктора от аптеките при солената цена на тези марки лекарства .
           Мислех си каква е логиката за неподвижността, ако си с тежък инфаркт, може би има някакъв смисъл, но тогава самия пациент, няма да иска и може да се движи. Такъв “спасен” пациент, май е по- добре да си отиде, вместо да бъде в тежест за всички около себе си, до края на живота !? Другия смисъл е да не умреш статистически в болницата, а на улицата, при първите стъпки извън нея  !? Хиляди мисли прелетяха през главата ми и формираха тъжната картина на сбърканата, наша, здравна система. Първо, болниците ни вече са търговски дружества, търгуващи със здраве, а ние пациентите сме техните клиенти. Следователно те трябва учтиво и с внимание да удовлетворяват нашите желания! Никой насила не ги е правил лекари и медици, тяхната професия не се различава от другите и те доброволно са приели предимствата и недостатъците . Трябва да носят и своята отговорност, която начално се знае, че е много висока, а грешките почти са изключени и непоправими. В живота си десетки пъти съм попадал на крайно некадърни и фалшиви лекари, от които с моето инженерно образования, зная много повече. Мисля, че академик Балевски навремето беше казал крилатата фраза “ Като знам какъв съм инженер, много се страхувам да отида на лекар !”, визирайки сложността и неизучеността на човешкия организъм. Още от древността, лекарите са знаели, че половината от лечението е доверието и уважението на пациента ! Арогантността и самочувствието на явлението Банкова, няма общо с професията и милосърдието към хората. Мислейки си за тези неща, исхемичната болка се върна изведнъж, като удар с чук в 19 часа на Бъдни вечер, този път стигна до ушите и очите, берях душа и мислено се прощавах с всички. Бях почти наясно, че тук грешката е тяхна и новите стендове са се запушили. Подготвиха ме набързо за нова коронарография, с крайно неудоволствие видях, че са извикали Банкова, която набързо успя да продължи тъпото си, пъклено дело. Нареди катетиризация на пикочния мехур от която по късно получих цистит и тежки болки. Малко се успокоих, когато на операторското място застана един, млад лекар. Всичко бе проведено за по- малко от час, бързо и уверено... оцелях ! Втората гола, гадна, студена нощ в интензивното отделение, успях да измоля едно, малко шалте с което едвам се завих и затоплих. Интензивните грижи бяха повече от страшни, вливаха разтвори от три източника, опасаха ме с кабели и маркучи по които се имитираше кардиограма и на всеки час се мереше кръвното налягане, на пръста се отчиташе пулса. Почти всеки опит да помръднеш, караше апаратурата да пищи и някой идваше да я намести. Най- гадното бяха кардиограмите на всеки час, различни анонимни служители идваха и ме окачаха с жиците на друг, стар, преносим кардиограф. От пластмасово шишенце с голяма дупка, пръскаха обилно студена вода по крака, ръце и гърди, която се стичаше в пижамата и чаршафа под мен. Гърдите ми посиняха от вендузите на апарата. Какво мереха незнам, но над 10 кардиолога са ми казвали че кардиограмата не дава доказателство и сигурна информация за инфаркт ! Започнах да развивам психоза, че играя в реалити на ужаса, където на финала ще умра. В деня на Коледа, Господ ми изпрати ухилена Банкова, която важно заяви, че сам съм си виновен за черния хематом на почти цялата дясна ръка, защото съм я движил. Болеше ме главата и мислех че ще получа инсулт от нерви. В една от смените се появи лекарка с бяла престилка, чух името и титлата от една сестра, учтиво помолих да ми поясни, какво става и какво предстои. Беше лаконична, че тук се провежда рутинно лечение по схема и условия на ЕС. Получил съм тромб, защото съм бил рядък случай на резистентност към лекарството Плавекс, който е запушил стенда . После са изтеглили тромба и монтирали още един стенд !? Сега ми се дава най- силното и скъпо средство против тромбоза. Веднага реагирах, че Плавекс не съм получавал до момента и точно това е било успешното лекарство при първото стендиране в Окръжна болница / т.н. клиника на доц. Финков/.  По- късно стана ясно, че действително не съм лекуван с Плавекс, а с някакъв евтин, генеричен заместител с неизвестен произход, промъкнал се по известна схема през здравната каса. В ранния, коледен следобяд се появи ново, анонимно чудовище, което садистично заяви че ще бъде моя рехабилитатор и процедурата ще продължи 15 дни !? Накара ме да стъпя на пети, пръсти, да си пипна носа ? До тук бях с възпитанието и въпреки, че ми се виеше свят, направих  два балетни пируета, наричани па де дьо. Тя изгледа възмутено, уплашено и тихо се оттегли. Коледната вечеря беше странна, 150 грама студено, варено, постно, безсолно зеле поръсено с червен пипер, прозрачна филия хляб и 150 грама леден айрян . В безсънната нощ взех окончателно решение,  на 26. 12 да ме върнат в първата стая, където са ми вещите, а на 27. 12 да ме изпишат даже и с краката напред/ изписването ставало само в работен ден ?/ !  Ултиматума за преместване заявих с появата на Банкова, последваха кандърми и размяна на “любезности”, накрая подписах че желая преместване, независимо от тяхното мнение и ме върнаха в “базовия лагер”. За да не е "капо", нареди последното злодейство- да ми направят компрес с риванол върху хематома. Компреса съдържаше 3-4 пакета памук, богато напоени с риванол и тънък, рехав, фиксиращ бинт. Ръкава на пижамата беше навит нагоре и болезнено се врязваше в ръката, беше невъможно да се свали. Риванола изтичаше на струя и плескаше всичко по мен и завивките. Този  жълт продукт мисля ,че е открит малко преди първата, световна война и служи като дезинфектиращо средство за открити, повърхностни рани. Тук се касаеше за вътрешен хематом, при пълна, повърхностна цялост на кожата, бях чел някъде, че при такива случаи си използуват противосъсирващи  и разсейващи мазила съдържащи хепариноид и др... Първата работа беше със зъби и нокти да разкъсам  и сваля "компреса". Изключих всички системи и отидох в нормалната тоалетна, измих се, изчистих, избръснах, независимо от писъците на поредната, подплашена, немилосърдна сестра. Облякох си чисто бельо, направих си кафе от имитацията три в едно, сам си пуснах системите за вливанията, знаех че хепарина е важен и труден за прием в домашни условия. Включих телевизора и блажено, дълбоко заспах сред хлебарките...
             На 27 .12, най -после пристигна идентифициран лекар, оказа се ,че е шефа на клиниката Иванов, изслуша ме, опита да защити персонала и омекоти конфликта, изписа ме, като си върза гащите, че това става по  мое настояване... Пожелах им на всички весели празници и успех ! Вече два дни съм в къщи, още съм жив и да умра, поне ще е в човешка обстановка...
             Без мен живота няма да свърши , в днешните условия, понякога вони и горчи, става смешен и безмислен. Дано 2014 г. ви донесе здраве, радост и щастие  !!!



image



Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Бъдете здрав!
29.12.2013 10:15
Само това мога да пожелая, другото си го можем! Поздрави!
цитирай
2. dedenze - Благодаря makont !
29.12.2013 10:26
Двойно да ти се върне пожеланието !
цитирай
3. erato7 - И аз ти пожелавам здраве от все съ...
29.12.2013 11:41
И аз ти пожелавам здраве от все сърце, dedenze!
цитирай
4. dedenze - Благодаря ти мила erato7!
29.12.2013 11:59
Такова пожелание от талантлива поетеса и добра душа е най- добрия лек, много по - голям от рутинните, медицински процедури !
Весели празници и бъди щастлива !
цитирай
5. blondinkas4uk09 - Бъди здрав,
29.12.2013 12:52
Dedenze! Oттук насетне само хубави преживявания да имаш!
цитирай
6. dedenze - Благодаря blondinkas4uk09 , чул те господ !
29.12.2013 13:13
И както се пее в песента - "да ама надали ".
Весели празници и много здраве !
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Прибавих постинга ти, който си е ...
29.12.2013 16:44
Прибавих постинга ти, който си е направо шедьовър в моята блогвълна "Помощ, лекуват ни". Желая ти много здраве. Препоръчвам ти чай от листа маточина, стрък дяволска уста и цвят глог. По една чаена лъжичка от трите запарваш за 15 мин. със 600 гр. кипяща вода и го изпиваш през деня на три пъти, подсладено с мед. Медът не е противопоказен пре диабетиците, според последни проучвания. Жълтата комунига се използва при хора, които са склонни да образуват тромби, тя разрежда кръвта. Ако имаш такива проблеми можеш да я включиш и нея в чая. Поздрави!!
цитирай
8. dedenze - Благодаря kasnaprolet9999 !
29.12.2013 17:08
За пожеланията и ценните съвети от които ще се възползувам !
Много здраве и радост, весели празници !
цитирай
9. balkanian - КъснаПролет!
29.12.2013 19:44
Жълтата комунига съдържа кумарин... Силно съм впечатлен от това, което научих.
Обаче по този повод горещо препоръчвам да се внимава много с препоръките на Късна Пролет.
цитирай
10. kasnaprolet9999 - balkanian Няма страшно, трябва да не се предозира, виж тук съм писала са нея:
31.12.2013 01:24
http://kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2009/06/26/enovski-bilki-jylta-komuniga.354543
цитирай
11. balkanian - КъснаПролет,
31.12.2013 11:56
благодаря много! Чета с интерес всичко за билките. Междувпрочем за кумарина си има специфичен кръвен тест (протромбиново време), та би било интересно до каква степен билката влияе на този тест. Пожелавам на Деденце бързо възстановяване.
цитирай
12. dedenze - Благодаря balkanian!
31.12.2013 14:31
Загрижеността на съблогърите е важно лечение!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - благодаря много! Чета с интерес ...
02.01.2014 15:29
balkanian написа:
благодаря много! Чета с интерес всичко за билките. Междувпрочем за кумарина си има специфичен кръвен тест (протромбиново време), та би било интересно до каква степен билката влияе на този тест. Пожелавам на Деденце бързо възстановяване.


Това не мога да кажа, нямам опит в лечението на такова заболяване. Идеята на моя блог е да ви науча да распознавате билките. Техните полезни свойства съм добавила за да има пълнота в инвормацията, ковто съм почерпила от множество билкови книги и специализирани сайтове. Там където имам някакъв опит го споделям с удоволствие с вас.
цитирай
14. chavdar01 - ВИНАГИ СЪМ КАЗВАЛ ЧЕ БЪЛГАРСКОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ ПАЗИ ВСИЧКО ДРУГО ОСВЕМ ЗДРАВЕТО НА БЪЛГАРИТЕ!
03.01.2014 21:46
БРАВО ЧЕ СИ СЕ ОПАЗИЛ ОТ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО!
ЗАЩОТО НЯКОИ ХОРА КАТО БАЩА МИ И МАЙКА МИ НЕ УСПЯХА.........!
БЪДИ ЗДРАВ И ВЕСЕЛИ БЪДНИНИ!
СТИСКАМ ТИ ПАЛЦИ!
ИМА ОЩЕ МНОГО КАКВО ДА НИ КАЖЕШ В ТОЗИ ЖИВОТ!
ТАКА ЧЕ СЕ ДРЪЖ!!!
ТОВА Е ЗАПОВЕД!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
15. dedenze - Благодаря ти Чавдаре за топлите думи !
03.01.2014 22:10
Ще се постарая с всички сили, аз съм от поколението научено да служи безвъзмездно на народа си и да изпитва удовлетворение от това, днешните партийци трудно могат да го разберат!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3458982
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031