Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2013 11:49 - За отношението към еретиците
Автор: ravramov Категория: Новини   
Прочетен: 3128 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 12.04.2013 10:33


      „Блажен е оня човек, който не отива в събранието на нечестивци, в пътя на грешници не стои и в сборището на развратители не седи, а в закона на Господа е волята му, и върху Неговия закон той размишлява денем и нощем”! (Псалом 1).  
I. ОТДЕЛЯНЕ ОТ ЕРЕТИЧЕСТВАЩИТЕ.
   Правило 15 на Светия Цариградски Поместен Събор наричан двукратен (или първо-втори):

Каквото е определено за презвитери, епископи и митрополити, същото трябва да има още по-голямо значение за патриарси. Затова презвитер, епископ или митрополит, ако се осмели да прекъсне общение с патриарха си и не споменава, според както е определено и установено, името му на божествени служби, а преди съборно решение и окончателното му осъждане произведе разкол, да бъде съвършено изключен от свещенство, ако се докаже тази беззаконна постъпка. Впрочем това е определено и потвърдено относно ония, които само под предлог на някои обвинения отстъпват от предстоятелите си и произвеждат разколи, като рушат единството на църквата. Защото ония, които се отделят от общение със своя предстоятел поради някои ереси, осъдени от светите събори или от отците, т.е. когато той открито проповядва ерес и явно учи това в църквата, такива не само не ще подлежат на каноническо наказание за това, че преди да има съборно решение са се отделили от такъв епископ, а, напротив, ще заслужат чест, която се пада на православни, понеже те не са осъдили епископи, а лъжеепископи и лъжеучители, и не са разсекли с разкол единството на църквата, а, обратно, побързали са да освободят църквата от разколи и разцепвания. 
     II. ВСЕЕРЕСТА  НА  ИКУМЕНИЗМА

Анатема срещу икуменизма, провъзгласена от Руската православна задгранична църква  през 1983 г., под председателството на митрополит Филарет Вознесенский

„На тези, които нападат Христовата Църква и учат, че тя се е разделила на клонове, които се различават по своето учение и живот; и на тези, които утвърждават, че Църквата не съществува като видима, но от разклоненията, разколите и иноверията тя предстои да се съедини в едно тяло; и на тези, които не различават истинското свещенство и тайнства на Църквата от еретическите, но учат, че кръщението и евхаристията на еретиците са достатъчни за тяхното спасение; и на тези, които имат общение със споменатите еретици, или ги подпомагат, или защищават тяхната нова ерес на икуменизма, представяйки я като израз на братска любов и път за единение на разделените християни: АНАТЕМА да бъде“.   „Когато Църквата бива заливана от явна ерес, каквато е в наши дни всеереста на икуменизма, ВЕРНИТЕ НА ИЗНАЧАЛНОТО, НЕПОВРЕДЕНО ХРИСТОВО УЧЕНИЕ ПРАВОСЛАВНИ ХРИСТИЯНИ ИМАТ ПЪЛНОТО КАНОНИЧЕСКО ОСНОВАНИЕ В 15-ТО ПРАВИЛО НА ДВУКРАТНИЯ КОНСТАНТИНОПОЛСКИ СЪБОР (961 Г.) ДА ПРОЯВЯТ БОГОУГОДНА РЕВНОСТ И ДА СЕ ОТДЕЛЯТ ОТ ЕРЕТИЧЕСТВУВАЩИТЕ, ДОКАТО ПРЕМИНЕ ВЪЛНАТА НА ЗЛОВРЕДНАТА ЕРЕС. Такова отделяне ни най-малко не може да се окачестви като разединение на Църквата, а напротив, то е «достойно за чест», защото, както завършва споменатото 15-то правило, отделилите се по причина на действуваща ерес православни християни «не с разкол са разсекли единството на Църквата, но (напротив) те са побързали да запазят Църквата от разколи и разделения” / Из книгата „Православие и икуменизъм”, архим. Серафим (Алексиев) и архим. Сергий (Язаджиев) /.    „Икуменизмът, като еретическо сборище, е лишен от благодат и не може да раздава такава; икуменизмът не води привържениците си към святост. Нещо повече – той отчуждава от светостта и подведените от него „православни” икуменисти!” / Из книгата „Православие и икуменизъм”, архим. Серафим (Алексиев) и архим. Сергий (Язаджиев), стр. 67 /.  
III. НОВИЯ ПАПСКИ КАЛЕНДАР   Решения на Вселенските и Всеправославните Събори по отношение на папския календар и другите нововъведения
Първият Вселенски Събор с участието на 318 отци постановява:
·         Който наруши Църковното предание, писано или неписано – Анатема (Анатемата означава пълно отсичане от Бога и отделяне от Църквата и предаване на дявола).  Седмият Вселенски Събор с участието на 367 богоносни отци постановява: ·         Ние пазим и държим Догматите на Едната Свята Съборна и Апостолска Църква и нововъведенците новатори и всяка ерес предаваме на Анатема ·         Който пренебрегва което и да е Църковно Предание, писано или неписано на него Анатема (деяние 7) ·         Който отхвърля всяко писано и неписано Църковно Предание, такъв да бъде Анатема (деяние 8) ----------------------------------------------------------------------------------
Съборно деяние на Всеправославния Събор в Константинопол от 1583 г. под председателството на патриарх Йеремия II Транос:

Деяние Съборно, с което се отхвърля и осъжда новия календар, а именно папското нововъведение относно Пасхата. На Светия и Свещен Голям Събор, който се осъществява в името на Госопода и Спасителя наш Иисус Христос в храма на Пресвета Богородица, Всеблаженната и Приснодева Мария (която се нарича Утешителница) в Константинопол… Понеже Православната Църква е приела от Светите Събори не само Съвършената Догматическа Истина, но е подредила всички Църковни неща и Църковен ред, справедливо е и ние да се отдалечим от всяко нововъведение в Православната Църква, защото знаем много добре, че нововъведенията са ставали причина за вълнения и схизми, и е наложително с вяра да следваме заповедите на светите отци и техните догмоопределения и да ги прегръщаме без нищо да отнемаме, съгласно с първи канон на VI Вселенски Събор.  Патриаршески Сигилион, послание към всички православни християни да не приемат новата пасхалия и календар и нововъведенчески месецослов, но да останат във всичко незаблудени в точното решение на светите триста и осемнадесет богоносни отци на Светия Първи Вселенски Събор, заедно с наказанието и анатемата.  Който не следва обичаите на Църквата, както седемте вселенски събора са постановили и Светата Пасха и Месецослова добре са законоположили да следваме, а желае да следва новоизобретената пасхалия и месецослов на безбожните папски астрономи и се противопоставя на всичко това, и иска да събори и да разруши светоотеческите догмати и обичаи на светата Православна Църква, да има Анатема и да е вън от Господнята Свята Христова Църква и от събранието на вярващите. А вие благочестиви и православни християни останете в това, на което сте научени, в което сте се родили и възпитали и когато времето и дългът ви призоват, и кръвта да си пролеете, за да опазите светоотеческата си вяра и изповедание…”  Година от Богочовека 1583 Индиктион 12 Ноември 20 + Константинополски Йеремия + Йерусалимски Софроний + Александрийски Силвестър и останалите архиереи, присъстващи на събора
---------------------------------------------------------------------------------- * Новият календар е бил осъден също и на Всеправославните Събори, състояли се в Константинопол през 1587 и 1598 г. * ----------------------------------------------------------------------------
Окръжно послание от 1584 г. на Александрийския патриарх Силвестър до християните в Западна Европа:
"Православната Църква веднъж завинаги е отсъдила да не се приема изобщо никакво новаторство и да не се отстъпва от нищо старо".
  Канон осми от Всеправославния Събор, състоял се в Константинопол през 1593 г:   Непоклатимо желаем да остава винаги Канона, който светите отци са определили относно Светата Пасха. Този Канон от Първия Вселеснски Събор гласи: “Всички тия, които дръзват да потъпчат разпоредбите на Светия Вселенски Събор, който е заседавал през 325-та година в Никея в присъствието на благочестивия цар Константин относно светия празник на спасителната Пасха, ако упорстват и предизвикват раздори да бъдат отлъчени и предадени на Анатема от Църквата. Това определяме за миряните. Ако някой от водачите на Църквата, тоест епископ, презвитер или дякон при наличието на този канон ако дръзне да не се подчини и да изврати християните и да причинява размирици в Църквата и да извърши заедно с богоубийците юдеи Пасхата, Светия Събор всички тия от сега е отстранил от Църквата и ги е предал на Анатема. Защото това е условие нерушимо, а именно да следваме този канон на отците, както се е пазил и до днешни дни с божията помощ, който Църквата на Христа тачи, точно както и останалите догмати и канони. ----------------------------------------------------------------------------------   Патриаршески синодален сигилион от 1756 година:
Светата Христова Църква поставя вечна Анатема на приемащите папските тайнства и останалите техни нововъведения. Кирил по Божия милост Ариепископ Константинополски на новия Рим и Вселенски Патриарх. Достойни клирици на нашата велика Христова Църква и всички благочестиви и свети йеромонаси, славословейки в Църквите, благодатта наша и мирът Божий. Нас светият Бог ни удостои да се намираме пред този апостолски и патриаршески престол канонично и апостолски, за да държим с гореща вяра и благочестие Православната и Свята Вяра, която приехме от светите апостоли и светите Вселенски събори и да държим чисто и неосквернено и седемте богоустановени догмати и тайнства на светата наша майка Съборната и Апостолска Църква, както и свише и отначало от светите апостоли ги е приела Църквата Божия – непоклатимо, без да се прибави или отнеме и една йота до днес и до свършека на вековете като непорочна невеста на нашия Господ Иисус Христос. При тази настъпваща опасност решихме да приемем да се покорим на Бога, а не на хората. Първо да държим апостолските и съборни правила непоклатими и непроменими, както сме ги приели. Второ, да отхвърлим и премахнем напълно всяко прибавяне и отнемане, приемайки всеоръжието на Светия Дух и Неговите страшни проклятия и Вечна Анатема срещу тия, които искат да дръзнат да се съгласят да приемат това, докато живеем и след смъртта ни и до свършека. Откъдето със силата и благодатта на Пресветия и Свещенодействащ Дух отхвърляме и унищожаваме всяко отвратително и гнусно, богохулно и недействително и еретическо учение, следвайки небеснославният Павел, който казва: “Но ако дори ние или ангел от небето ви благовести различно от това, което приехте, и различно от това, което ви благовестихме, анатема да бъде”. Също и съборните правила, които казват, че който иска да прибави или отнеме една само йота, да бъде седем пъти анатема. Ето защо обявяваме заедно с нашия свети клир и християнска всеобщост, че предаваме на Анатема три пъти такива, били те от светия клир, били те миряни – да бъдат откъснати от Господ Бог Вседържител и проклети и непростени и след смъртта неразвързани и неизтлели. Камъните и желязото да се разпаднат, а те по никакъв начин. Да наследят проказата на Гиезий и обесването на Юда. Да стенат и да се тресат върху земята като Каин. Гняв Божий да бъде върху главите им и да има участта на Юда и богоборците юдеи. Земята да се разтвори и да ги погълне като Датан и Авирон. Ангел Господен да ги гони с меч през всички дни на живота им и да бъдат подсъдими пред всички патриаршески и съборни проклятия и осъдени на Вечна Анатема и геената огнена. Амин. ----------------------------------------------------------------------------------   Окръжно послание на благочестивия и приснопаметен патриарх на Константинопол (новия Рим) Антим, публикувано през спасителната 1848 година, намерено в библиотеката на светия манастир Каракал – Света Гора преди сто и двайсет години:

 Окръжно послание на Едната Свята Съборна и Апостолска Църква към всички и навсякъде православни. Константинопол, 1848 година  Държим Изповеданието, което сме приели чисто от толкова и велики мъже, отвръщаме се от всяко нововъведение като внушение на дявола. Приемащият нововъведението хули провъзгласената Православна Вяра като непълна. Но тя е пълна и запечатана, и не допуска нито отнемане, нито прибавяне, нито променяне. И ако някой дръзне това с дело или съвет, или с помисъл, такъв се е отрекъл от вярата си в Христа, вече доброволно се е предал на вечна Анатема за хула на Светия Дух, като да не би съвършено да е говорил в Свещеното Писание и във Вселенските Събори… Всички новатори, еретици или схизматици доброволно са се облекли в проклятието като в дреха (Пс. 108) били те папи, били патриарси, били миряни, ако ще и ангел от небето. + Антим по Божия милост Архиепископ на Константинопол (Новия Рим) и Вселенски Патриарх + Йеротей по Божия милост Папа и Патриарх Александрийски и на цялата египетска земя + Методий по Божия милост Патриарх на Антиохия + Кирил по Божия милост Патриарх Йерусалимски И техните Свещени Синоди.    
ТРЕТОТО БОЖЕСТВЕНО ЯВЯВАНЕ
НА ЧЕСТНИЯ КРЪСТ

ПО СТАР ОТЕЧЕСКИ КАЛЕНДАР
14 СЕПТЕМВРИ 1925 г.

 Третото Божествено явяване на Честния и Животворящ Кръст, случило се около полунощ на великия празник Въздвижение на Честния Кръст Господен, 14 септември 1925 г. по отечески календар, над запустелия манастир „Св. Иоан Богослов” в Гърция, пред повече от две хиляди верни, дошли прогонени от новаторите със своя свещеник о. Йоанис, за да празнуват празника Въздвижение на Честния Кръст Господен, и пред значителен брой органи на държавата, е със сигурност най-чудесния Божии знак от последните времена.   Атинският ежедневник „Скрип” написал: „От двет часа вечерта, повече от две хиляди души започнали да се събират в храма „Св. Иоан Богослов” извън града, където се извършвало бдение. Ясно е, че това струпване на верните не останало незабелязано от органите на властта, които около 11 часа посетили службата, за да следят за реда. Било е около половин час след полунощ, когато точно над храма и право от изток до запад засиял великолепен кръст, чието сияние озарило скупчилия се верен народ, скривайки напълно сиянието на звездите и озарявайки храма и двора, сякаш някой насочил към тях мощен рефлектор.  Ясно очертаният Кръстен знак на небето, се наклонил на дясно и от долния край на вертикалната линия се образувал мъничък кръст, сякаш му била прибавена още една хоризонтална линия. Този знак бил постоянно видим още половин час, а след това започнал постепенно да гасне. Това, което последвало след появата на този знак не може да се опише с човешки език. Всички събрани, паднали на колена и плачейки, започнали да пеят и славословят Господа с едни уста и едно сърце. Органите на реда забравили за своите задължения и в дълбините на сърцата си отново намерили вярата от детските си години.   IV. ПРОРОЧЕСТВО.     Пророк Даниил, говорейки за времената на антихриста е предсказал, че антихристът „дори ще замисли да отмени у тях празничните времена и закона“ (Дан. 7:25). В славянския превод на Стария Завет на думата „отмени“ съответствува глаголът „пременити“, т.е. „да промени“. Това пророчество вече се сбъдва: като резултат от приемането на „новоюлианския календар“ от някои поместни църкви, се извърши промяна, т.е. преместване на църковните празници, което доведе до разстройване на богослужебния ред, разногласия сред вярващия народ и разцепления.     V. НАРУШАВАНЕ НА СВЕТИТЕ ПОСТИ.

Особено възмутително е отношението на новокалендарците към празника на светите първовърховни апостоли Петър и Павел. Светата Църква толкова почита тези велики апостоли, че е определила техният празник да бъде предшествуван от пост, който продължава от 8 до 42 дни. При новокалендарците обаче, този пост бива винаги съкращаван, а когато Възкресение Христово се падне между 5 и 8 май, въобще няма пост, което е дръзко погазване и нарушаване на Църковния Устав (Типикона). По повод съкращаването или премахването на Петровия пост, Правило 19 от Светия Гангърски Поместен Събор (340 г.) гласи: “ Ако някой от подвизаващите се монаси, освен по болест, се възгордее и РАЗОРЯВА УСТАНОВЕНИТЕ ПОСТИ, за общо спазване от Църквата, при положение, че има нормален разум, да бъде АНАТЕМА”! По това Църковно Правило трябва да признаем нашите епископи (издигнати монаси), или че са анатемосани, или че са без нормален разум! Това е Църковно Правило, а който не слуша Църквата “нека ти бъде като езичник и митар” (Мат.18:17).
Правило 92 Номоканон:
„Ако свещеник по преданието на светата Църква не пости през четирите поста в годината и всяка сряда и петък, с изключение на седмиците в които се разрешава, за което е указано подробно в 6 правило, то не е достойно да се причастяваш от такъв по 14 правило на Номоканона, въз основа на 8 правило на Цариградския патриарх Никифор”.

Св. Серафим Саровски
е съветвал дори да се бяга от онези, които не пазят св. пости, като от непослушни и неверни на Църквата: „Не дружи и не се съюзявай с ония, които не спазват св. пости”.
----------------------------------------------------------------------------------   VI. ЗАБРАНА ЗА ОБЩЕНИЕ С ЕРЕТИЦИТЕ.   Съвместните молитви на православни с еретици, т. нар. „икуменически молитви“, толкова често практикувани днес, са абсолютно забранени от св. канони на нашата Църква: 10-то апостолско правило: „Ако някой се помоли с отлъчен от църковно общение, макар и в дома си, да бъде отлъчен“. 45-то апостолско правило: „Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, да бъде отлъчен. А ако им позволи да вършат каквото и да било като служители на Църквата, да бъде низвергнат“.   Правило 15 Номоканон: „Който се моли с отлъчени, и сам също се отлъчва, по 10-то апостолско правило и 2-ро на Антиохийския Събор.Който влиза в еретическа църква да се помоли, ако е духовно лице да се низвергне, а ако е мирянин да се отлъчи, по 65-то апостолско правило. А 9-то правило на Тимотей Александрийски не допуска еретиците даже и да присъстват при извършването на св. Литургия, ако не обещаят да се покаят и да избягат от своята ерес. 6-то правило на Лаодикийския Събор не допуска изпадналите в ерес даже и в Божия Дом, т. е. да влизат в Светата Църква.

Трети Вселенски събор (Ефески) - Правило 3: „Изобщо заповядваме, единомишленици с Православния и Вселенски Събор от клира по никой начин да не се подчиняват на отстъпили или отстъпващи от Православието епископи”.     VII. ГЛАСЪТ НА СВЕТИТЕ АПОСТОЛИ.

Св. ап. Павел: „Гледайте, братя, да ви не увлече някой с философия и с празна измама според човешкото предание, според стихиите световни, а не според Христа” (Кол. 2:8 ). Св. ап. Павел: „Страни от еретик, след като го посъветваш веднъж и дваж,
знаейки, че такъв човек се е извратил и греши, като сам осъжда себе си” (Тит. 3:10-11). "Бягай от такива" (1Тим. 6:5).
Св. ап. Павел: „Моля ви, братя, пазете се от ония, които произвеждат разцепления и съблазни против учението, което сте научили, и странете от тях” (Рим. 16:17). Св. ап. Павел: „Ако дори ние, или Ангел от небето ви благовестеше нещо по-друго от това, що ние ви благовестихме, анатема да бъде” (Гал. 1:8). Св. ап. Павел: „Не се впрягайте заедно с неверните; защото какво общуване има между правда и беззаконие? Какво общо има между светлина и тъмнина? Какво съгласие може да има между Христа и Велиара? Или какво общо има верният с неверния?
Каква прилика между Божия храм и идолите? Защото вие сте храм на живия Бог, както е казал Бог: "ще се поселя в тях и ще ходя между тях; ще им бъда Бог, а те ще бъдат Мой народ". "Затова излезте из средата им и се отделете, казва Господ, и до нечисто се не допирайте, и Аз ще ви приема"; "и ще ви бъда Отец, а вие ще бъдете Мои синове и дъщери", казва Господ Вседържител” (2 Кор. 6:14-18).

СЛЕДВА...



Гласувай:
1


Вълнообразно


1. ka4ak - Винаги ме е забавлявало,че погледнато исторически,няма и един празник,който да не е бил еретически!!!
10.01.2013 12:07
Усмихната Нова Година и бъди здрав!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ravramov
Категория: Новини
Прочетен: 427936
Постинги: 193
Коментари: 136
Гласове: 218
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031