Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2014 13:09 - Моите гълъби
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3118 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 12.05.2014 18:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

           Винаги съм харесвал техния полет, оперение и скромно, неангажиращо съжителство с хората. Като малко момче ненавиждах комшията, който ги отглеждаше на един таван за ядене. Постоянно го дебнехме и отваряхме вратите на клетките, пускахме ги на свобода, но малка част от тях се спасяваха. В юношеските години , в целия свят те станаха символ на свободата, красотата и мирът, а великият Пикасо с няколко гениални щтриха ги превърна в символи.

 

imageimage

           Доста по- късно разбрах, че тези птици са моногамни, имат невероятна и красива любовна игра, равностойно мътят яйцата и отглеждат малките си. Наброяват над 200 вида с чудно оперение и цветове. Имат голяма, навигационна способност, използувана от хората в основата на пощенските услуги. Притежават интелект, по- висок от този на другите птици, общуват помежду си с множество звуци, движения и използуват редица интересни прийоми за оцеляване, хранене и пр... В религиите гълъбът има мистични и свъхестествени качества, обвързани с ангелски прояви и добрини.
           Преди 10 години на прозоречната рамка, кацна един гълъб, нещо бе откъснало пръстите на едното му краче,  като ходеше се чуваше специфично почукване по ламарината. Физическият дефект ни сближи и всеки ден получаваше от мен порция зърна, довери ми се напълно, хранеше се от ръката ми, бързо, леко и ловко кълвеше зърната и смело гонеше другите гълъби натрапници. Когато ставаха много и го застрашаваха, просто отварях прозореца, това панически ги прогонваше и той беше спокоен, имаше вярна закрила от мен. Така преди години, този гълъб ме защити, спаси живота ми, описано тук:
http://dedenze.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/02/19/gylybyt.689565

         Беше подобен на тези, но с един крак :

 

image


          Тъгувах доста време за него и нашето приятелство, преди броени дни едно по-малко, по- тъмноперо създание, кацна на прозореца. Моята поява не го изплаши, само малко се оттегли назад. С удивление видях, че на лявото краче липсват две пръста. Сипах житни зърна и сега сме първи приятели. Историята описана по- горе се повтаря, явно някой духовен доброжелател ми ги изпраща, за което благодаря! Казват, че носели зарази и болести, възможно е, но заразите и болестите, основно се създават от хората, защото сред нас, физически и духовно, има много мръсни и опасни същества, каквито в животинския свят няма ! Не съм религиозен, но съм чел, че когато човек се отправи към отвъдното, вижда светлина и неговите духовни водачи и закрилници, го съпровождат като крилати ангели, защо не и гълъби !? За съжаление никой не се е върнал от там, за да разкаже по- подробно и достоверно. Сега това е моя ангел, тези дни ще  купя и просо за неговата по- богата трапеза, дано остане при мен до края !

 

image




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nimbus - В нашите географски ширини гълъ...
12.05.2014 22:30
В нашите географски ширини гълъбите са плашливи същества и никога няма да кацнат на рамото или на ръката в парка.Не знам защо е така,но явно тук те нямат толкова доверие на хората.Докато в други страни и особено преди години те кацаха без да се страхуват когато някой почне да ги храни.Спомнете си даже снимката с Гагарин и гълъба.Може би красиво лятят,но прекалено често махат с крилете.Най красиво летят големите хищни птици ползвайки възд. течения като планер-в тях има нещо мощно и величествено.Не случайна е и песента -полета на кондора(El Condor Paса).А иначе гълъбите са кротки добродушни същества,не случайно са и символ на мира свили гнездо и измътили яйца в шлема на Зевс.Спасявам ги понякога малките,когато паднат в шахтата в блока и не могат да се измъкнат от там.
цитирай
2. dedenze - Същото и аз наблюдавам nimbus!
12.05.2014 23:28
Плашливи са, иска се време и грижи за да спечелиш доверието им. Това е заради отношението на хората към тях, особено ме отвращава когато ги ловят за храна. На всяка птица е нужна "писта" с определена дължина за да излети в зависимост от големината и. В първите панелни блокове шахтите имаха решетки после спряха да ги слагат и станаха капани за гълъби...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3478641
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930