Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2011 13:36 - Отрядник
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 869 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 14.04.2011 12:10


      В онези години беше станала традиция младите партийни членове да стават отрядници по месторабота. Това ми приличаше на „отрядниците” на хитлеровата партия с червените ленти на ръкавите. Разлика все пак имаше, онези вършеха доста работа , а нашите „блееха патките” по улиците.      Бях много ангажиран в работата и подобно отнемане на време ми се струваше недопустимо. Реагирах решително и писмено до партииния секретар в 12 точки излагах аргументите си на памет някои от тях:     - Заплащането на редовите милиционери е по високо от това на инженера. Затова трябва да си гледат работата добре. Не са им нужни невъоръжени отрядници. На мен никой не ми помага в работата.     - Не мога да обхождам и охранявам Лозенец, когато семейството ми е в Люлин. Логично е да охранявам Люлин.     - Имам над 100 работни дни в командировка в които не мога да охранявам никого.     - Времето на „охранителната” дейност от 18 – 20 часа е глупаво,престъпления се вършат най-често след 22 часа.     - Не мога да подпиша декларация, че желая доброволно да бъда отрядник,защото не желая, още повече отрядите се водят доброволни.     И т. н....     Николайчо, младо, натегливо, партийно секретарче и не особено кадърно инженерче, доволно потри ръце. Размножи писменото ми възражение и го разпрати на всички възможни инстанции. Реакцията не закъсня, обвиниха ме в несъгласие с линията на партията. Тогава имаше постулат който гласеше: „Права линия е само тази, която е успоредна на линията на партията!” Наказаха ме с мъмрене и вписване в досието. По- странно беше административното наказание- лишаване от пари за прослужено време. За щастие бяха само 3 %. Ща не ща, направиха ме отрядник.     Отрядничеството основно минаваше в местната кръчма „Кошарите”, сред страшни сръбски чалги и запои. Основните посетители бяха редови служители от всички управления на ДС, което се помещаваше отсреща. Явно се „пазехме” взаимно.     Една вечер най- стария, колега и отрядник Кънчо ми вика след втората ракия:    - Не те разбирам, толкова наказания и удукване, защо не искаше да ставаш отрядник? То си е толкова хубаво- получаваш безплатна карта за градския транспорт, за две дежурства ти дават един ден платен отпуск, можеш да влезеш без билети на всички спортни срещи и мачове, даже и КАТ те приема за свой човек.    Кънчо беше нещо като библиотекар в отдел стандарти и времето за него течеше бавно, оставаха му 3 години до пенсия и в Драгалевци си гледаше коза и две овце. Редовно вземаше храна в три съдинки от евтиния стол към института. Така и не можах да му обясня защо.    Сега подочувам, че искат да възстановят доброволните отряди ? Предполагам, че единствената цел е да се замажат очите на хората. Вината за ширещата се престъпност да се прехвърли на повече хора, не само на полицията. От личен опит зная, че това не решава нещата.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3480754
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930