Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2011 13:27 - Гълъбът
Автор: dedenze Категория: Лични дневници   
Прочетен: 737 Коментари: 0 Гласове:
1



       Сам долетя отнякъде. По оперението изглеждаше стар, мъжки гълъб. Странно почукване по ламаринения перваз на прозореца,привлече вниманието ми. Нямаше пръсти на едното краче и стъпваше на костта. Раната беше стара и зарастнала. Било е доста трудно, но е успял да се пригоди към живота. Когато ходеше се клатеше смешно като паток.        Имах грухано жито за варене и му сипах една шепа. Така станахме приятели и съратници в неволите и самотата. Всеки ден към 10 часа се хранехме. Допускаше да го пипам по главата и крилата. Често по- млади гълъби се опитваха да отмъкнат зрънцата. Той храбро ги бранеше, територията беше негова. Когато броя на нашествениците нарастнеше значително , помагах. Достатъчно беше да отворя прозореца и застана наблизо. Той се хранеше спокойно, а другите се страхуваха и летяха далече.          Оставаха два дни до Коледа.Получих тежка, бъбречна криза с повръщане и всички изпълнения. Към 22 часа , ме отпусна и прегърнал електрическата възглавница съм заспал. На другия ден ме събуди специфичното почукване по ламарината на прозореца. Хранех гълъба на кухненския прозорец и той винаги, търпеливо чакаше там. Сега почукваше с краче на спалнята. Погледнах часовника 13,30, спал съм повече от 15 часа. Край множеството болести , чета много медицинска литература и веднага разбрах, че нещо не е наред. Пулс 150 , кръвно 100/50 , не виждам добре,  даже едрите цифри на календара. Поставих си точна диагноза за десетина минути – вътрешен кръвоизлив. Бързо навлякох някакви дрехи. Сипах целия пакет зърна на прозореца. Не се знае кога и дали ще се върна.         Хванах такси за Пирогов. Страшно предколедно задръстване. Обясних на шофьора какво става и му платих предварително. Ако припадна, да ме откара и каже „вътрешен кръвоизлив след бъбречна колика”. Беше младо момче, малко се уплаши, но моето спокойствие го успокои.  4 километра за 80 минути , още съм в съзнание. Снимки , сонди , лекари за час моята диагноза се поттвърди. Разкъсване между хранопровода и стомаха , вследствие на спонтанното повръщане. Изгубил съм над литър кръв и още 3-4 часа са оставали до „гушването на букета”.Хубава безболезнена смърт в съня, но уви. Последваха системи, ремонти – оцелях. След Нова година се прибрах в къщи. Бях решил специално да почерпя моят спасител гълъбът. С нетърпение исках да го видя, но него го нямаше.          Много дни оставях зърна и го чаках. Повече не се появи. Няколко пъти, радостно скачах, нещо чукаше по ламарината. Комшията над мен , имаще отвратителния навик да си изхвърля цигарените угарки през прозореца.     


Тагове:   спасител,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3466755
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031