Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2008 22:46 - Генерализацията
Автор: alexsssp Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2123 Коментари: 13 Гласове:
1

Последна промяна: 26.01.2008 10:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

      Ако е циганин трябва да краде, ако е танцьорка в нощно заведение трябва да е лека жена, ако е продавачка трябва да е глупава, ограничена и крайно мързелива и т.н. И така без да искаме прехвърляме от общото към частното и не обръщаме внимание на конкретната личност или ситуация, защото не умеем или не искаме да се абстрахираме от правилото. А правилото доста често си има своите изключения, които между другото остават незабелязани. 
     Един ден в трамвая установявам, че портмонето ми липсва, а тъкмо до мен се е хванла ""представителка на ромското съсловие"" -значи тя го е взела, защото по правило всички цигани крадат! .Мъжът ми ме изоставя заради танцьорка, не защото той е playboy и не може да изкара повече от месец без чуждо, а аз обръщам внимание само на децата, а защото всички танцьорки са ку..и , следователно и тази е като тях....Ами , ако не е така? Ако жената просто се е влюбила и той я е излъгал, ако портмонето ми стои забравено на шкафчето в антрето? И след като всички хора имат свойството да генерализират , защото не стигат до генералния извод, че всъщност и те самите попадат в определена категория, въпреки че се чувстват изключителни. Чрез генерализацията отнемаме правото на другите да изявят пред нас своята уникалност. Не е ли по-лесно и по-приятно да търсим изключението, отколкото да го поставяме в определен шаблон? 
      Днес избрах да живея за изключението.




Гласувай:
1



Следващ постинг

1. benoa - Човек е достигнал съвременната си ...
25.01.2008 23:10
Човек е достигнал съвременната си цивилизованост именно заради способността си да се учи. Това в общи линии освен предаването на знания се дължи и на възможността да се учи от грешките си. По-умните от грешките на другите. Та за кво говоря: когато видиш котлон пипаш отдалече, с обратното на ръката, когато видиш непознато насекомо не казваш: 'я, пеперуда', когато БСП е на власт (според някои хора :) очакваш криза. Това също е генерализиране, но то е предизвикано от случки, които са те 'опарили'. Сред циганите неграмотността е огромна, примесено с тяхната народопсихология става... опасно да се доверяваш по default. Разбира се, избора си е твой, но и последствията също. Да разчиташ на изключенията е доста рисковано, но може да удариш 10-ката :)
цитирай
2. анонимен - Не е зле, в цялата тази мрачна ист...
26.01.2008 01:18
Не е зле, в цялата тази мрачна история има една тънка струя едва доловим оптимизъм. Колкото и да е зле едно нещо винаги може да стане и по-добре, и по зле. Изборът си е изцяло твой. Важното е да продължаваш и да загърбваш всяка трудност и да не се подаваш на мрачното настроение да те завладее.
цитирай
3. anabel4o - И аз не обичам грешките, но нима п...
26.01.2008 01:36
И аз не обичам грешките, но нима правописът е по-важен от душата? Поздрави за хубавия текст! Всичко това е истина, нека да не я забравяме!
цитирай
4. wanksta - ............
26.01.2008 02:21
Аз лично ежедневно срещам този проблем.Поставят ме в някакви рамки,в някакви групи,въпреки,че мнозина от хората виждат (и не искат да признаят) различията ми.С 2 думи казано-объркали са човека за много неща,смятайки ме за един от "стадото".Харесва ми да бъда себе си и това е.Нито играя роли,нито лъжа,нито заплитам интриги.Просто съм освободил духа си от подобни глупости,занимаващи все повече днешните хора.И ще си остана такъв завинаги.Без значение колко смахнати личности ще минат през живота ми-за мен не е проблем.Минавам през тях с лекотата,с която пресичам улицата ! :)
цитирай
5. gothic - Хайде две генерализации и от мен...
26.01.2008 02:29
Хайде две генерализации и от мен-слушаш нещо различно от чалга или бг поп-веднага ставаш деградат. Не харесваш правителство-ставаш аудсайдер на който все властта му е крива(намигване към някои от авторите на коментари) или пък по-лошо:костовист! Обратното също е вярно де...:)))
цитирай
6. nomen - :)
26.01.2008 05:05
Kakvo losho ima v tova :) Xaresva mi, nebrejno e. Bravo..Puk i na kogo mu trqbva da znae bulgarski...Zabelqzul sum che vuv vseki bulgarski forum ima po 30-tina choveka koito sa "kompetentni" no ne po temata..Te pravqt zabelejki otklonqvat smisula dokato celiqt forum ne se prevurne vuv "TOVA NE E TAKA " TI SI IDIOT" "NE SE PISHE TAKA" i prochie .. :) Sprete nai posle .. Vie ste umnite nie sme glupavi i negramotni :) Sega e vreme da mulchite ! Nauchete se. Pisna mi ot umnici..Otidete v uchilishtata i prepodavaite BEZPLATNO i BEZKORISTNO kato ste zagrijeni ako ne MOLQ vi zamulchete.SEGA!
цитирай
7. extremyst - нормално
26.01.2008 09:54
за хората...страх ви е да се замислите над думите и затова търсите как да оспорите текста.
Страх ви е, защото това е вярно и вие самите поставяте всичко във рамки,за да ви е по лесно.
Но пробвайте поне веднъж да се замислите-ей така, без да се заяждате и да определяте другите .Обществото не е лаборатория,за да определяш хората по определени показатели.
поздрави :)
цитирай
8. alexsssp - Продължавам с доброто си настро...
26.01.2008 10:38
Продължавам с доброто си настроение и изтривам мненията осмиващи нечовешката ми простотия и неграмотност. Ми, аз не мисля , че е така...но пък ме поставиха в категория прочитайки само десетината реда, които съм написала ;)))))
цитирай
9. анонимен - alexsssp
26.01.2008 11:00
Отговор от непреднамерен:


Вие казвате - " Ако е циганин трябва да краде, ако е продавачка трябва да е глупава и т. н. Но това според мен е нагледносттната ви нагласа към света! Не краде ли и онзи, който има всичко благодарение на това че, в жаждата си за притежание кражбата му е животноподобно състояние.
"Като е продавачка, трябва да е глупава". Колко си продават душата, за да оцелеят. Оцеляването е равносилно на агонизиране!!!
Затова един съвет?! - нагледността на битието не е приоритетно в Цялостта! И "ние не трябва да се стремим само към благосъстояние и благоденствие, а еволюцията чрез Духа да ни направи богове"!!!
Дерзайте! Ограничението е затворена врата пред която не трябва да стоим, а дръзновението само си отваря врати!
И все пак ви благодаря че ме провокирахте с отговор, това много рядко ме съпътства, защото всеки сам си е учител и всеки сам се учи!!!
Тогава няма да се питаме, този е циганин, тази танцьорка... Протмонето?! Ах, къде е...
Всеки и всичко си е на мястото, когато не отчуждаването, а различаването е импулс!!!

цитирай
10. anlov - Хубав постинг!
26.01.2008 13:58
И аз мисля, че всеки един от нас е жертва на генерализирането. Правим го с другите, правят го и с нас. Просто е по-лесно да се задоволяваме с елементарните схематични обяснения, а не да търсим отговорите в дълбочина. Както и много често, отказваме да опознаем другите, защото предварително сме си подготвили за тях своя етикет.
Ако ги ограбваме така, защо се сърдим тогава, че и нас ни ограбват?
цитирай
11. empire - хх
26.01.2008 17:01
хахаха интересно ...
Ама това за трамвая като я видя циганката и установя,че ми липсва портфейла нема да ви казвам какво и се пише на грозната мангуста !
Ако имаше акъл повече нямаше да работи като продавачка тази жена хх
цитирай
12. algue - ~~
26.01.2008 22:37
Поздравления за .. днешния избор :) Генерализирай го :))
цитирай
13. apollon - чудесно решение - симпатично
27.01.2008 02:38
чудесно решение - симпатично
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alexsssp
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12992
Постинги: 2
Коментари: 13
Гласове: 64
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031