Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2009 06:11 - "Миркат" ООД - Какво е да имаш Suzuki в България
Автор: izlugan Категория: Други   
Прочетен: 30635 Коментари: 25 Гласове:
0



imageimageТози текст е пълно описание на несгодите, които преживях вследствие некомпетентното отношение на оторизираните дилъри и сервизи на Suzuki в България. Считам, че начинът, по които се отнесоха към мен в ролята ми на техен клиент е недопустим и меко казано обиден. През трите години, в които ми се наложи да ползвам услугите им, нито веднъж не получих качествено обслужване, а напротив, смея да твърдя, че състоянието на автомобила ми се влоши драстично при това с цената на немалко пропилени средства и нерви. Абсурдът в случая произлиза от тоталната липса на адекватно отношение и грижа за клиента от страна на “Миркат” ООД и тяхната мрежа. Тъй като долуописаните събития обхващат голям интервал от време и включват различни детайли, текстът също е много дълъг, но се надявам, че отразява пълно преживяното от мен, както и потребителската ми позиция! Всичко започна през отдавнашната вече 2006-та година, когато се наложи да се закупи служебен автомобил-джип с основно предназначение посещение на строежи и труднодостъпни местности, без бъде използван в градски условия. Датата на покупката беше 02.08.2008г. През първите три месеца след покупката “Ауто-Крис” ООД така и не ми предаде въпросния автомобил, въпреки че беше в шоурумът им. След серия неадекватни отговори се наложи да сезирам адвокати. Предварителният договор беше със срок 3 месеца и при неспазване на уговорките се прекратява, а “Ауто-Крис” ООД трябва да върне получената сума, което очевидно изобщо не им беше на сърце! Дойде моментът, когато получиха нотариално заверено предизвестие и тогава всичко изведнъж се оказа много лесно. Това се случи на 30.10.2006г. На следващия ден ме чакаха пред офиса с джипа, при това регистриран. Надявах се, че несгодите ми приключват дотук и, че никога повече няма да имам работа с “Ауто-Крис” ООД Бургас. За да запазя гаранцията на автомобила, при необходимостта от автобояджийски услуги се обърнах към “Грей-Ауто” ООД, макар и намиращи се в София. Закарах колата в сервиза няколко пъти, но няколко месеца се оказваха твърде заети за да ми обърнат внимание, докато застрахователите от“Евроинс” ООД настояваха щетите да бъдат поправени, защото давността им изтича. Забелязах някой дребни отклонения в работата на автомобила (прекалено висок разход на гориво, последствия от предишен ремонт) и имах нужда от експертна консултация. “Вземи едно паве и счупи фара, после ела със възлагателното и ще ти я оправим”- ме посъветва майсторът!?!Не послушах съвета, но след месеци , наистина боята беше одраскана по калника и бронята и си заведох щета в “Евроинс” ООД. Отидох с възлагателното и настоявах да ме приемат. Записаха ми телефонния номер и казаха, че ще ми се обадят след седмица. Това така и не се случи месеци наред. Един ден обаче колата се развали. Започна да губи мощност, светеха предупредителните лампички на филтъра за твърди частици. Това се случи в петък вечер на 28ми март 2008г. в София. Притесних се много и я спрях веднага от движение. Понеже знаех, че “Грей-Ауто” ООД няма да работят в събота и неделя реших да изчакам до понеделник. В понеделник я закарах на собствен ход до сервиза на “Грей-Ауто” ООД. Влязох, обясних на приемчика, г-н Румен Марков, че не върви. Реакцията беше същата: гледаха отстрани, казаха сто предположения. Дори не отвориха капака, но пак казаха, че нямало да ме приемат, защото им липсвала диагностициращата машина сега. На въпроса какво да правя ми отговориха да отида в сервиза на “Миркат” ООД. Помолих ги ако може да я оставя при тях за да я пратят на платформа, защото няма да стигна доникъде и трудно се движи в градски условия, но ми казаха “да я махам” и че ще стигне на собствен ход. Не минах и километър от сервиза, светна предупредителната лампа и на турбината. Колата се самозапали! Уплаших се! Купето се пълнеше с дим. Виждах и облаци в задното огледало. Бях втора лента в задръстване и нямах накъде да мърдам. Хората ми направиха място да мина и веднага се качих на тротоара и изкочих от автомобила. За мой късмет наблизо имаше точните хора, които се оказаха отзивчиви. Веднага се втурнаха да ми помагат. Пребледнях. Пушеците идваха отдолу. Добре, че колата е висока, та успях да вляза отдолу и да гася. Обадих се отново на “Грей-Ауто” ООД, за да им обясня докъде са ме докарали техните действия. г-н Румен Марков лаконично ми каза: ”Ми аз какво да направя”. Исках да дойдат да я погледнат, но и това ми отказа. Не било негова работа и си имал какво да прави сега. Сърцето ми беше паднало в петите. Обадих се на застрахователния си агент в Бургас. Той каза, че нищо не може да направи. Каза да се обадя в софийският им офис. Така и направих. Обадих се в централата на “Евроинс” ООД. Нямах избор и реших, че трябва да претендирам за “гаранционен дефект”, въпреки че ми се искаше да претендирам за “некадърност” от страна на сервиза на “Грей-Ауто”ООД, които ме бяха върнали. Оставихме колата в сервиза на “Миркат”ООД, хората я добутаха навътре и казаха, че ще ми се обадят когато я отворят. На следващия ден г-н Делян Иванов от “Миркат”ООД, с доста рязък тон почна да ме упреква, как съм могъл да се отнасям с такова пренебрежение към колата си!? Чудех се какво става, защото през периода, когато съм използвал колата действията ми в никакъв случай не могат да бъдат окачествени като небрежни. Закара ме в сервиза и ми каза, че причината за пожара е била в пукнат радиатор на интеркулера, от което горивото не е изгаряло напълно в цилиндрите, в следствие на което е запушило филтъра за твърди частици с недоизгоряла нафта и тя се е запалила. Причината за пукнатия радиатор, е била от удар, който не е бил оправен. Но какъв удар? Единствено аз съм карал колата или съм бил на пасажерската седалка. Никога не съм си виждал колата без броня и нямам представа какво става отдолу. Няма как да не знам! ... и тогава се сетих: Първата щета на автомобила беше на 05 ноември 2006г. когато при потегляне на лед се удрариха предната броня и левия халоген. Това беше оправено от “Ауто-Крис” ООД в гр. Бургас. Месец по-късно, при паркиране без видимост чуквам колче против паркиране. За ремонтирането на тази щета поверявам колата на “Грей-Ауто”ООД няколко дни по-късно. Уверяват ме, че всичко е оправено и колата е в пълна изправност. И така съм я карал 17 месеца до 28ми март 2008г., без да съм имал проблеми. Ако през същия период от сервиза бяха приели да прегледат колата, вероятно всичките ми проблеми щяха да отпаднат, но уви. Разказах тази история на директора, но той ми обясни, че пожарът е щета, а не гаранционен дефект и трябва да се обърна към застрахователя. Има ясни следи от неоправен удар от страна на “Грей-Ауто”ООД, деформиран интеркулер, бронята си личи, че е била боядисана в леко различен цвят и на всичкото отгоре оригиналният цвят отдолу е сребрист, а не тъмносин металик!? Тя е била подменена преди да се пребоядиса. Казват ми, че щетата ще струва между 8 и 15 хиляди лева. Малко под половината на цената на автомобила! Освен това част от ремонта трябва да се осъществи в сервиза на “Грей-Ауто”ООД! Интересно защо сега изведнъж ще ме приемат, след като не бяха ме приели пет минути преди аварията, когато можеше да се оправят нещата. Освен това очевидно някой ще трябва да ги съди, което ме навежда на мисълта, че не мога да им я дам, защото може да се опитат да прикрият нещо от работата си, като цвета на бронята. Затова отказвам да им дам колата и настоявам друг да се справи с боята. На следващия ден разбирам, че г-н Делян Иванов и приемчикът са разговаряли. Последният отрича някога да ме е виждал, моят автомобил да е влизал някога в техния сервиз, да ме е записвал за ред за приемане, да ме е отпращал с дефектирал автомобил от сервиза им в деня на аварията или изобщо някога. Въпреки това, г-н Михайлов приема неговата версия за нещата. Резултатът от тази груба лъжа ме постави в изключително неизгодната ситуация – да доказвам, че съм опитал да вкарам колата в сервиз и още по-нелепото, че някога съм ползвал услугите им. Не пазя квитанцията от ремонта преди две години (как бих си помислил тогава, че ще ми трябва толкова дълго), а от сервиза естествено не издават бележки, когато те записват за ред, не издават бележки и когато те връщат. Това, че колата ми се е запалила на метри от сервиза, не е достатъчно доказателство, че съм бил там. Телефонната разпечатка след аварията също нищо няма да докаже. Остава ми да разчитам на “Евроинс”ООД, които обаче ми предствят експертиза, според която .... Няколко дни по-късно получавам отново грубо обаждане от страна на г-н Делян Иванов, който гневно настоява, че трабва да си платя ремонта дотук, който отнема 3910 лв и “веднага да си разкарам колата от паркинга на сервиза им”. Относно въпроса с гредата и интеркулера се оказва, че не могат да ги поправят и предлагат да ме изпратят отново при виновните за цялата ситуация - “Грей-Ауто” ООД или да я закарам и в друг оторизиран сервиз на собствен ход. Решавам, че ще се върна при “Ауто Крис” ООД, понеже съм изчерпан от опции в София. Потресен от начина, по който ме препращат между различните сервизи плащам сумата по банков път и взимам колата на 11.07.2008г, след като е прекарала вече 3 месеца и половина при тях и въпреки това не е напълно поправена. Не се срещам с г-н Михайлов, а само с приемчика, който ми обяснява, че „, нищо и няма” и може да се движи, но интеркулерът трябва да се смени задължително. При потеглянето, обаче, колата отново не работи добре. Отново светват сигналните лампи на филтъра за твърди частици и турбината. Обадих се на въпросния приемчик за да го питам какво да правя и обяснението е, че “вероятно филтърът за твърди частици не се е сработил още, защото е чисто нов”. Казва, че мога спокойно да продължа. Оказва се, че наистина лампите изгасват, а колата губи мощност само при ниски обороти. Като развие скорост се движи добре и шумът от недоизгоряло гориво в цилиндрите изчезва. Прибирам се благополучно в Бургас, където веднага я закарвам в сервиза на “Ауто Крис” ООД. Там ситуацията се повтаря още веднъж... Г-н Борис Борисов, директор на “Ауто Крис” ООД ми обяснява, че сега сервизът им се мести и не може да ме приеме, но мога да дойда след седмица. След седмица, седмиците стават вече две, а след това ме отпраща за още десет дена, като всеки път ми се обяснява, че не мога да оставя колата при тях, а да си я карам докато ми се обадят. Притиснат съм обаче и от още един срок. На 10.08.2008г ми изтича застраховката автокаско. Съобщавам това на “Ауто Крис” ООД и оставям колата в сервиза им на тази дата. Освен смяната на интеркулера в сервиза твърдят, че трябва да се смени и радиатора на климатика. Не ми е ясно защо трябва да се смени обаче!? Климатикът е работил перфектно досега и ако проблемът с неговия радиатор е станал 2006г, както твърдат и е работил досега, значи не е нужно. Убеждават ме, че трябва и аз се съгласявам да платя допълнително 762лв за да ми сменят работещия радиатор. Имам устната уговорка, че колата ще бъде напълно готова между две седмици и 20 дена. Това обаче също не се случва. След ежеседмично обаждане след изтичане на 30 дена, всеки път ми се казва, че нещата ще се случат следващата седмица и така отново, докато не ми се обаждат на 09.10.2008г или 2 месеца по късно. Решил, че нещата ще свършат дотук, плащам сумата от 4153лв, от които “Евроинс” ООД трябва да ми възстановят 2959лв по старите полици, неизпълнени през годините от “Грей-Ауто” ООД за да си взема колата и бързам да я закарам при застраховател, за да я маркират. Искам да пробвам колата преди да я взема, но ми казват, че ще е много сложно, защото е запушена от 2-3 коли на паркинга им и затова първо си плащам и после я взимам. Обаче греша! Колата изобщо не се движи, губи мощност, а от климатикът, който преди е работил, няма и следа! На връщане към застрахователя, половин час след като съм я взел, светват и сигналните лампи на интеркулера и филтъра за твърди частици! Вкарвам я обратно в сервиза, но приемчикът вече го няма. Обаждам се в офиса им и искам обяснение, защо колата върви по-зле отколкото е вървяла преди, защо от климатикът няма и следа, след като са ме принудили да го поправя и защо са се бавили 2 месеца вместо 2 седмици и защо не са тествали автомобила, след като са сменяли части по него. Вместо да получа някакво извинение за създалото ми се неудобство, обещание за скорошно справяне със ситуацията и смислено обяснение, г-н Борисов, започва да ме обижда. Твърди също така, че вероятната причина за това е, че съм “сложил болтове и гайки в резервоара и тогава съм им я върнал развалена”. Споменавам му и предният път, когато са били некоректни към мен още при подажбата на автомобила и след 45 минутен изтощителен спор с него се съгласяват, че причината е, че са недогледали. След изречените обиди от негова страна отново сезирам адвокатите. Оттогава те се обаждат през седмица, но без никакъв резултат. Първото им предположение е било, че имало запушена дюза, която сменят и ми искат 1200лв. на основание, че колата “нямала гаранция вече”. Това обаче няма как да е станало докато е в сервиза!? И тогава разбирам, че при разговор между г-н Делян Иванов и г-н Борис Борисов първият е поискал това да не минава като гаранционен дефект. Колата обаче има гаранционнен срок и това е факт! Г-н Михайлов не е в правомощията си да сваля гаранция на кола, защото не е била отремонтирана от техните оторизирани сервизи. За пореден път прибягвам до адвокатите си и в резултат Ауто-Крис” ООД се съгласяват да поемат частите като гаранционен сервиз. След сменяне на дюзата, месец по-късно, колата обаче още не върви, затова решават да сменят и другите 3 дюзи, с уговорката, че ако и това не стане следващата стъпка е целият двигател. Месец по-късно са сменени и те но колата още не върви. Тогава, от трети лица разбирам, че г-н Делян Иванов отново е отказал да изпише части като гаранционен сервиз. Повода обаче вече се променя и той започва да твърди, че причината е, че съм карал колата с неизправен интеркулер до сервиза в Бургас на собствен ход, за което имам неговото писмено съгласие, все пак!? Как така първо ме праща там, а като стигна твърди, че аз съм си виновен!? Също така от “Ауто Крис” ООД вече твърдят, че поправянето на колата е извън тяхната компетенция и трябва да я закарам в по-квалифициран сервиз, какъвто е този на “Миркат” ООД. Доста хитър ход от тяхна страна: излезе ли колата от сервиза, гаранционната карта ще получи черен печат, под предтекст, че е била “неправилно отремонтирана в неоторизиран сервиз”. От “Грей-Ауто” ООД ще твърдят, че никога не са ме виждали, никога колата не е влизала в сервиз при тях и че никога не са ми отказвали сервиз, когато съм я закарал развалена, защото никога не са ме виждали. Това е доста странно, при условие, че имам фактури издадени от тях за други консумативи, които съм купувал, когато съм се записвал за ред за сервиз!? Отида ли в друг сервиз, неоторизиран и негаранционен, единственият начин да ми сменят част от двигателя ще бъде, да я поръчат от “Миркат” ООД, където с удоволствие ще им я продадат на пазарни цени! Затова аз отказвам да получа колата във какъвто и да е вид, от “Ауто-Крис” ООД освен 100% изправна, защото описаните по-горе случаи, в които е излязла и “майсторите” са си оставили ръцете в другите два споменати сервиза ме е докарало до това положение. При това не само че трябва да не ми отпадне гаранцията, ами и трябва да бъде логично удължена с точно една година: срока от 31.08.2006г. до 31.10.2006г., когато е красяла шоурума на “Ауто-Крис” ООД и срока от 31.03.2008г. до днес 06.01.2009г, когато е била в сервиза. След няколко писма до централата им в Гърция г-н обаче ни отговарят, че всъщност “Ауто-Крис” ООД и “Грей-Ауто” ООД всъщност не са оторизирани сервизи а само доверени сервизи на застрахователя и затова не можели да носят отговорност за техните действия. Това съвсем не се вижда на сайта на “Миркат” ООД www.suzuki.bg , където те съвсем ясно са записани като оторизирани дилъри. Явно поредната измама, на която съм бил подложен. Освен това те не са и доверени на застрахователя, щом той изисква първо да се плати щетата, а после те покриват фактурите. След поредната доза месеци чакане “Ауто-Крис” ООД разбират, че са неспособни да се справят с така възникналата ситуация и наемат външна фирма да направи експертиза на случилото се с колата и да преценят кои части трябва да се сменят. Направиха един списък с части, от които паднах: Оказва се че преждевременно колата претърпява втори пореден некачествен ремонт в “Миркат” ООД, между некачественият такъв от “Грей-Ауто” ООД и непълният от “Ауто-Крис” ООД. Те обаче се оправдават с причината, че съм бил изминал повече от 3000km откакто съм излязъл за да може пак да се запуши филтърът за твърди частици. Това обаче не е вярно защото в месецът в който “Ауто-Крис” ООД. ме е отхвърлал и въпреки, че имах благословията на “Миркат” ООД да се движа спокойно съм изминал не повече от 700-800km. Изводът от това е, че в София ми е бил сложен некачествен или по-скоро отново некачествено предният такъв. В отговор на това обаче “Миркат” ООД отново предпочитат да твърдят, че вината е в мен и като отричат всичко което са правили върху колата. За съжаление не ми остава друг избор освен да влезем в съда. Тяхното становище по въпроса е, че с българската правна система това ще ми отнеме толкова време и средства, че не си струва да се прави, затова не са изплашени от тази възможност. След това смятам да информирам колкото се може повече хора за некоректното отношение на официалния дистрибутор-монополист и да се отърват от закупените си вече автомобили Сузуки докато още могат, както и да убедя всички, които са се спрели на тази марка, да размислят преди да са влязли в този капан. След като няма един коректен сервиз на тази марка в страната, няма смисъл да карате такава кола. Равносметката ми от цялата сага е, че освен хвърлените на вятъра по тях пари, освен счупените нерви, напразните обещания, пропуснатите ползи от неизползването на колата, естествената амортизация и падане на цената и, аз губя и тази година, изплащайки напразно пълно автокаско, което е около 1800лв и има реален шанс “Евроинс” ООД да не изплатят щетите по полици от 2959лв, поради изтекла давност, защото не мога да закарам автомобила за оглед, преди да ги удобрят вече 6 месеца след като ми е изтекла полицата. Освен това, ако наистина успеят да ми свалят гаранцията означава, че няма да мога да я продам, най-лошата последица от което ще е, че отново ще бъда задължен да ползвам “услугите” (ако изобщо могат да се нарекат така) на “Миркат” ООД, “Ауто-Крис” ООД или, недай си боже, “Грей-Ауто” ООД като оторизирани сервизи на Сузуки. Тази история вероятно е с отворен край, защото автомобилът още не съм получил към днешна дата 09.02.2009г, 10 месеца след началото на аварията.
image


Тагове:   България,   Suzuki,   ООД,   Какво,   Миркат,


Гласувай:
0



1. анонимен - "Миркат" ООД - Какво е да имаш Suzuki в България - друга перспектива
17.04.2009 18:50
Боя се, че са се опитали да те метнат и са успели донякъде. Grand Vitara има производствен дефект при дизелите: филтъра за твърди частици се запушва и щом това стане лечението е да я изкараш на магитрала и да я караш с постоянна висока скорост, за да се отпуши филтъра. Доколкото знам Миркат имаше доста силен конфликт със собствениците на една друга такава Витара и в крайна сметка я смениха.

Ето още една подобна история – моята драма с тази „фирма”.

Януари 2008 виждам рекламата на Suzuki Swift и решавам, че искам такава кола. Естествено се обаждам в Миркат, искам оферта и още веднага леко почва да ме дразни заспалото им поведение, но толкова искам количката, че не ми пука. Ръчкам ги там, те някак отговарят, но се оказва, че нямат нищо налично, така че се налага да чакам и при това за унгарска кола, а не за японска, както искам. Както и да е, вече се примирявам с чакането, когато разбирам, че използвана вече се продава точно каквато искам. Решавам, сле малка проверка, че не може да има нищо гнило и я купувам, но разменяйки си, я откарваме в сервиза на Миркат на обстойна проверка. Там гледат колата и излизат със становище, че е "практически нова (на 12к километри) и не е имала никакви удари", гаранцията важи и всичко е наред. Обаче не дадоха никакъв документ за доказателство. Не се съмнявам, че колата беше в ново състояние - тя си иглеждаше по всички признаци нова. Обаче година след това (и поне 10тина гледания от тяхна страна) те се опитаха да ми кажат, че колата едва ли не е имала размазващ удар - което естествено не е варно, понеже лично съм гледала в системата на астрахователя. Както и да - обвиняват ме че е имало удар за да прикрият поредния производствен дефект свързан с неравномерното износване на задните гуми. Това е посдледното действие на трагикомедията от последната година.

Нямам време да си описвам сагата отново, просто си копирам жалбата до КЗП, но коментаръм ми е, че МИРКАТ са фирма на неограничените лъжи и неограничената безотговорност. Не издават примно-предавателни протоколи и в един момент наистина стигат дотам да ти кажат, че никога не са те виждали, при положение, че си имал статут на временно пребиваващ във фоайето им. В очите ми казваха пъти наред, че колата е изправна, а после иведнъж решиха, че е имала жесток удар; в очите ми казаха, че ми зачитат гаранцията, въпреки че ми слагат неориг накладки нпротив нежеланието ми, а после ми казаха, че не са те, тези, които са слагали, а още по-после, че добре де, те са, но аз съм искала. За факта, че сама си идентифицирах проблемите и ги молех да се вгледат, барем и те ги видят, дори и не споменаваха. Но най-много от всичко се възмутих от липсата на всякаква бизнес етика на Елефтериос Анганакис, под чиято директива дестват всички. Ще си спестя историите с рушветите към КЗП и заплахите към адвоката ми - те са прекалено грозни, но и това се случи. Най-големия проблем е, че дори когато сгафят, те не са хора да признаят и коригират, те почват да се имъкват, да лъжат и да приписват всичко на клиента който понеже не са му идавали документи, не може да се защити. Доколкото знам пред някои хора номерата им не минават, но освен ако човек не е матрапаз със свита биячи, не бива да рискува с отношения с МИРКАТ.

И ако хората си мислят, че това се случва при всеки дилър, ще изредя какво отличава МИРКАТ от останалите: (според мен)

1) в Миркат не издават приемо-предавателни протоколи, което им дава правото да правят каквото пожелаят и цялата им креативност, която са проявили върху колата си остава за сметка на собственика.

2) Миркат е единствения ми известен дилър при който няма механизъм за оплаквания - всичко почва и свършва с МИРКАТ и това го казвам като човек, който се е оплаквал в Сузуки Гърция (майка на Сузуки България), Сузуки Унгария, Германия, UK, Япония .. и май това са. Навсякъде ми казват, че това не е тяхна работа, да се обърна към МИРКАТ. С други думи всички очакват МИРКАТ сами да си самосанкционират идиотщините – изневиделица да им дойде морала, особено след като вече са те премятали както си знаят и никой нищо не може и не иска да им направи?! А наглостта им да седят да ти обесняват колко са велики и безпогрешни е върховна при положение, че ти лично просто страдаш от тяхната некадърно свършена работа.

4) Битува мнението, че всички коли на днешно време се произвеждат некачествени - следователно ниското качество не бива да ни притеснява. Но именно заради завишения риск от производствени дефекти трябва да избягваме дилър с неетични практики и недоказан професионализъм - в един момент човек се оказва със скъп предмет, неефективна гаранция и третиран като куче само защото дилъра е лош, а няма връзка с някой над него. Именно тук нуждата от точен дилър, който да хване и отстрани проблема, е особено силна.

5) При случай на щети по колата, МИРКАТ няма собствен сервиз, а използва услугите (поне в София) на сервиз "Грей Ауто", от който аз поне един доволен не знам, а недоволните са тълпа. За мен е кощунство коли под 3 год да се птретират сякаш са 10-15 годишни коптори на колела. Но използвайки доверените сервизи на МИРКАТ новата кола определено спира да бива нова. Естествено от МИРКАТ се оправдават, че клиените имат избор да си правят щетите където пожелаят, но това оставя 2 въпроса отворени:
- ако човек си купува нова кола с идеята да няма грижи със сервизите, поради презумцията, че новите коли имат добре изградено сервизиране, то в случая клиента е лишен от това предимство.
- ако човек си откара колата където иска, то тогава гаранцията му отпада. Принципно от МИРКАТ обесняват, че гаранцията важи, ако автомобилът се прави в доверен сервиз на застраховаел, с който те работят, но това го няма написано черно на бяло, а опитът показва, че те не си държат на устната дума, което е отново риск.
- защо МИРКАТ не е интерфейс на клиента към доверения сервиз за щети, щом са преценили, че това е най-подходящия сервиз, а карат клиентите сами да се мъчат с „Грей Ауто”??

6) Има ли обяснение на значителния брой съдебни дела заведени срещу МИРКАТ?? Нещо, което когато разбрах, просто ме остави в недоумение.




--------------------------------------------

Всичко започна с тривиални проблеми с накладките. През месец април, когато колата ми, Сузуки Суифт беше все още на малко под 16,000 км, отидох за гаранционна смяна на накладки. Официалната позиция по въпроса е, че накладките на новите суифтове са прекалено твърди и като такива надират и износват преждевременно дисковете, създавайки в същото време неприятни звуци (като цвилене, стържене и т.н.). На хората, които имат такива проблеми, им се отсранява този дефект със съответна смяна на дискове и накладки. На мен обаче ми смениха единствено накладките, въпреки, че дисковете бяха преждевременно амортизирани също. Едва след като нежно повдигнах сама този въпрос, получих отговор, че наистина са пропуснали, но ще ми ги сменят. Реших да изчакам обслужването на 20,000 км (на 12.06.2009г.), за да комбинирам ходенията. Тогава се оказа, че нямат дискове, въпреки че знаеха, че имам час и знаеха какво трябва да правят на колата. Случката ми се стори несериозна, но просто се съгласих да ги изчакам да ми се обадят, когато получат нова пратка. Така и не ми се обадиха, но тъй като междувременно спирачните апарати почнаха да тропат, просто вдигнах телефона за нов час. За да не се чудите защо се втелявам на дисковете и накладките, ще спомена, че цената им е 200+500 за смяна и предвид ускорената им амортизация, за мен това са доста пари.


На новото посещение на 11.07.2008г. неохотно ми смениха дисковете, апаратите и накладките. За съжаление обаче още при посещението през април месец, а и след това при периодичното обслужване, при резонния им въпрос имам ли оплаквания, им изредих неща, които ме притесняват и които бяха подминати просто ей така, а именно: шумове от различни части в купето, твърдо возене, тракане от някъде под кормилото. В сервизната книжка е записано, че колата е минала общ преглед и устно ми обясниха, че са ми „позатегнали” предницата, понеже била „поразхлабена”, но никой все пак не беше видял истинската причина за оплакванията ми. Те бяха подминавани докато най-накрая при малко по-обстоен преглед на 11.07.2008г. видяха нещо нередно в амортисьорите.


На 05.08.2008г. оставих колата за цял ден, като отново повторих и допълнх целия списък от неща като оплаквания: шумове в купето, тракане в таблото, шум от под кормилото, отново скърцащи накладки, за твърдото возене беше вече ясно. В резултат смениха предните амортисьори; напълниха ми таблото с разтекъл се отвсякъде силикон; намазаха ми накладките с нещо, което не знам какво друго правеше освен да ми удължава спирачния път (а те не предупреждават изобщо за това явление и дори отричат, че то съществува, но аз го изпробвах по трудния начин, когато при внезапно изпречило ми се нещо на пътя, си натисках спирачките, а те само се хлъзгаха, без дори и ABS да ми се включи.....); и за капак ми казаха, че нещо рейката ми не била в ред (никакви други обяснения) и за нея пак трябва да идвам. Тропането под кормилото се оказа рейка, която е създала луфт и аз в качеството си на неособено опитен шофьор я чувах отлично, а на професионалистите в сервиза им отне точно четири месеца и четири оплаквания, за да я диагностицират най-накрая. А аз, докато я диагностицират, минах 8,500 км с нещо, което ми скъсваше нервите как тропа, и още 3,000 км докато я сменят повече от месец по-късно на 16.09.2009г. По правило трябваше да ми върнат суифта урегулиран, но това не се случи – просто ми го дадоха с кривнато настрани кормило заедно с някакво обяснение, че няма кой да ми регулира колата, но аз да не се притеснявам, а да си карам така и като имам време да си я откарам на реглаж. Така че просто сама трябваше да се погрижа за реглажа (нова загуба на време) и да си платя разноските.


Дори и след смяната на предните амортисьори на 05.08.2008г. колата продължи да си вози твърдо – естествено не чак толкова, но все пак осезаемо по-различно. Изобщо предвид съвкупността от оплаквания, очаквах най-накрая да си взема суифта в отлично състояние (както би трябвало да е за що-годе нова кола), но за съжаление, въпреки подобрението в поведението, колата пак си беше дискомфорт за каране. И още повече се издразних, че никой не пожела да я тестваме преди да си я взема – просто ми дадоха ключа. Наистина се чувствах глупава, че не съм ги подсетила сама, но в крайна сметка аз съм просто клиент и си е тяхна задача да инициират един тест на колата преди да ми я предадат.


Сега, да обесня как знам, че моя суифт е по-различен от другите: Просто не можех да приема, че кола на по-малко от 2 години и на по-малко от 30,000 км е възможно да вози толкова некомфортно (в един момент усещането беше сякаш ще се разпадне всеки момент) и затова взех назаем колите на една приятелка – два суифта – единия приблизително на същата възраст и километри като моя, другия чисто нов. Тези два суифта возеха по един и същи и различен начин, а моят тропаше, тракаше и друскаше като луд. После през ноември месец докато ми държаха колата в сервиза, от „Миркат” ми дадоха оборотен нов суифт – същата версия и рановидност на моя – и наистина усещането от возенето и карането беше коренно различно. Такова си представях, че трябваше да е поведението на моята кола вместо всички тези месеци на дискомфорт и ходене по мъките.

Междувременно си счупих предната броня (август месец) и отидох в „Миркат” да си купя нова. Там погледнаха талона, отчетоха, че моя суифт е японски, казаха ми че имат една единствена налична японска броня и ми казаха, че ще я предадат на хората от сервиза за боя и тенекеджииски услуги, където трябваше да ми оправят колата. Само че някакси се оказа, че вместо японска броня, са дали унгарска броня и след свършен факт нямах право да споря. Разликата не е голяма, но именно съвкупността от такива подобни разлики прави в очите на хората от Продажби в „Миркат” японския суифт – „Спешъл”, а унгарския – обикновен и именно от това произтичаше разликата в цената на новите коли. Да, но когато вече колата е използвана, тази разлика явно не ги интересуваше и ми отговориха „Какво пък толкова” и приключиха въпроса с объркването на бронята дори без извинение.


Както и да е, сагата ми с обслужването не приключи с тези неща. Имам още три посещения след 16.09. – на 16.10. за дребни неща по обезшумяване, почистване на накладки и монтиране на стойка на бронята; на 28.10. за обслужване (за което фактурата ми се различаваше от тази на останалите клиенти с обслужване на Суифт на 30,000) и за смяна на накладки (казаха ми, че явно Сузуки заводските накладки не стават за нищо и затова, въпреки че не бях съгласна изобщо, ми сложиха някакви MINTEX неоригинални накладки, защото те били по-хубави.. – нещо, което е изцяло против политиката на Сузуки, но просто не ми дадоха право на избор); и на 6-10.11. когато отново оставих колата за редица интервенции, едната от които беше за рейката. Карайки си, усетих, че на моменти волана ми ставаше изключително хлабав и в изблик на гняв се навиках на управителя на сервиза, който ми каза, че нищо й няма на колата, въобразявам си нещо, но след като я поразгледаха, рейката се оказа разхлабена – а тя просто си се разхлабваше от нищо, ей така докато си карам....


И така, ходих безброй пъти в сервиза на МИРКАТ, измъквах се от работа или си взимах цели почивни дни; първо се опитвах да съм любезна и търпелива с тях с тях, после се опитвах да се оплаквам до г-н Анганакис и г-н Ставрос Таки, когато просто ставаше безизходно да се разбера с хората в сервиза, но нищо не помага – тези хора просто и до ден днешен не могат да ми приведат колата в безпроблемно състояние, подобащо за сравнително нова и внимателно карана кола.


В крайна сметка след 28.10. (след обслужването на 30,000 км) при натискане на спирачката понякога започна да ми се появява някякъв звук, който може би го има на по-старите коли, но който със сигурност липсваше на моята преди това, а и го нямаше на никой от другите три суифта, които карах. Оплаках се три пъти от този звук, но никой освен мен не го чуваше, да не говорим да ми обясни от какво и откъде се появи, нормален ли е или не и евентуално да го острани... Горе-долу тогава започнаха и ужасни звуци от задните накладки, които шефа на сервиза чу, но не направи нищо. На спирачките си като цяло вече им нямам предишното доверие – сега хем издават звуци, хем не са толкова стабилни както предишните с оригиналните сузуки накладки. Не знам какво са обезшумявали по купето, но някои от звуците се появиха отново. Не знам и дали ме гони параноя, но май рейката почна пак да трака – или ако не е тя, е нещо друго от предницата. Проблемът ми е, че след повече от десет посещения, просто вече не вярвам на сервиза. А в България всички оторизирани сервизи на Сузуки почват и свършват от и до „Миркат”. Когато отида там, персоналът ме коментира с разни обидни реплики зад гърба, а реално съм там понеже колата или е показала поредния дефект, или те са си свършили некадърно работата предишния път. След поредното ми оплакване една вечер ми позвъниха от Гърция – беше някакъв технически директор от гръцкото представителство, който от разстояние ми каза, че симулирам проблеми и се опитвам да се облагодетелствам, така че той нищо не може да направи по въпроса.


В крайна сметка поисках подмяна на продукта по силата на чл.112 ал.1 и ал.2 от ЗЗП - замяна на закупения от автомобил с нов автомобил, същата марка и модел. Поисках това на среща с г-н Анганакис (управител и собственик на „Миркат”). В присъствието на търговския директор и управителя на сервиза, г-н Анганакис ми заяви, че би ми дал нова кола само ако си я платя или пък ако съм била имала лични отношения с него. Продължих да задавам въпроса какво да правя с колата и през месец декември и г-н Анганакис или не ми отговаряше или крещеше по мен, че не знае кога може да стане това и ми каза, че е най-добре пак да закарам колата в сервиза им. Дори отказаха да ме свържат с някой от Сузуки, който може да ми каже защо колата се чупи толкова и защо от Миркат не могат или не искат толкова време да я оправят.


Имахме и един малък спор с г-н Анганакис. Преди последната интервенция на 10-11.11.2009. и на въпросната среща, когато за първи път поисках замяна, (на 04.11.2009г.) с господина се разбрахме, че ако отложа искането си за замяна, той ще организира така нещата с хората си, че да ми оправят добре колата и да не ми се налага да се оплаквам и да идвам отново за ремонти. И също щеше да говори с контактите си от Сузуки да ми предоставят удължение на гаранцията предвид големия брой дефекти. Г-н Анганакис обаче забрави, че говорихме за гаранция от Сузуки и впоследствие каза, че ще ми даде гаранция само от Миркат и то при положение, че си обслужвам колата при тях. И до ден днешен ме обвинява, че нямам право да поискам замяна на продукта или парите си обратно, понеже не съм приела щедрото му предложение. Не виждам как да имам доверие на такова предложение предвид, че всеки проблем дотук биваше диагностициран след множество молби и настоявания от моя страна и никога проактивно от тяхна страна при общите технически прегледи. Това ме кара да допускам, че винаги може да съществува и някой друг проблем, който аз не мога да видя и който, поради ненавременна реакция от страна на сервиза, в бъдеще може да създаде още повече неприятности.



цитирай
2. анонимен - Как търпите?
09.11.2011 19:03
Как търпите тази гавра с вас не знам. Мога сам ода се радвам, че не съм имал контакт с Микрат или някой от останалите сервизи, защото най-вероятно някой щеше да пострада много лошо.
цитирай
3. анонимен - За "Миркат"
30.01.2012 15:25
Колеги,благодаря много за информацията,в напреднал стадий на преговори съм с "Миркат" за закупуване на автомобил и най-вероятно ще преосмисля намерението си.Въпросът ми е може ли някой да даде по-нови отзиви-все пак горните са от преди 4-5 години?
цитирай
4. анонимен - adobe reader pocket pc
17.02.2012 20:11
adobe photoshop websites where you can edit pictures http://uasaeat.hostingsociety.com/acrobat-reader-windows.html acrobat reader windows
цитирай
5. анонимен - Колеги, благодаря много за инфо...
02.04.2012 18:39
анонимен написа:
Колеги,благодаря много за информацията,в напреднал стадий на преговори съм с "Миркат" за закупуване на автомобил и най-вероятно ще преосмисля намерението си.Въпросът ми е може ли някой да даде по-нови отзиви-все пак горните са от преди 4-5 години?


Клиент съм им от 2005 г. Закупих три автомобила за фирмата ми, като на последният му изтече лизинга преди няколко дни и.....ооо....чудо, отказват да ми прехвърлят собствеността, на основание, че им били изпратили електронен фиш и аз трябва да им го платя. След като ги запознах с чл. 189, ал.5 и какво трябва да направят, те просто казаха, че не им се занимава и аз трябва да им платя глобата иначе няма да ми прехвърлят колата. Сега ни предстои голяма разправия. През всичките години, в Миркат и в лицето на Цеца Анганакис и целият персонал срещах само некомпетентност и лошо отношение. Това е най-смотаната фирма, с която съм работил някога. Съветвам никой да не се занимава с Миркат. Не ми се изброяват всички проблеми и спорове, които ми се наложи да изживея за тези 6-7 години. Просто такава некомпетентност и липса на отношение не съм срещъл никъде другаде. Работя с пичти всички лизингови дружества и официални представителства, но Миркат....ооо Миркат.....нямат аналог, дори и в Гърция.
цитирай
6. анонимен - УЖАСЪТ МИРКАТ!!!
21.06.2012 16:27
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ НИЩИЧКО ОТ ТАЗИ ФИРМА.ПРЕДСТОЯТ ВИ ГЛАВОБОЛИЯ,ИНТРИГИ,ПРОБЛЕМИ.....НЕЩА ОТ КОИТО ВСЕКИ НОРМАЛЕН ЧОВЕК БИ СЕ РАЗГРАНИЧИЛ.
ВЗЕХМЕ СИ АВТОМОБИЛ НА ЛИЗИНГ И ДА НЕ СЕ ПОВТАРЯМ......НО КАЗВАТ ТИ ПРИ ПРЕХВЪРЛЯНЕТО ДАЖЕ И НА КАКВА ЗАСТРАХОВАТЕЛНА ОЦЕНКА ДА СЕ ПИШЕ,ЗАЩОТО ОНЗИ СТАРЕЦ ,КЪДЕТО ГИ ПРЕХВЪРЛЯ Е ВЪРЗАН С НОТАРИУСА И Т.Н. ....ДОРИ И ПО ТЕЛЕФОНА НЕ РАЗГОВАРЯЙТЕ С ПЕРСОНАЛЪТ ИМ....НЕГРАМОТНИЦИ .....ЗА ОТНОШЕНИЕ ...БЕЗ КОМЕНТАР!!!
цитирай
7. анонимен - ОТНОСНО ДОКУМЕНТАЦИЯТА ЗА ИЗВ.УСЛУГИ...
01.08.2012 12:58
ИЗИСКАЙТЕ ИМ ДАН.РЕВИЗИЯ-ТРЯБВА ДА ПАЗЯТ СЧ.ДОК. 5г. от събитието/изв.услуги...!!!
цитирай
8. анонимен - Мирослав Стойков
19.08.2012 05:30
Закупих си Сузуки Витара от Миркат през 2007г и нямам никакви проблеми нито със сервиза , нито с офиса на Миркат.Спрямо мен са коректни , за което им благодаря от сърце.
цитирай
9. анонимен - generic viagra 460 4211
18.10.2012 05:56
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#3282>buy viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#17189>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#8477 buy viagra online
цитирай
10. анонимен - payday loans online 507 7958
18.10.2012 12:20
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#9758>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#15620>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#14275 payday loans online
цитирай
11. анонимен - payday loans online 501 9960
18.10.2012 17:18
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#2330>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#6915>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#10983 payday loans online
цитирай
12. анонимен - payday loans online 554 7834
18.10.2012 21:07
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#19102>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#6978>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#16356 payday loans online
цитирай
13. анонимен - payday loans online 674 6139
19.10.2012 01:48
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#9395>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#9833>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#4340 payday loans online
цитирай
14. анонимен - payday loans online 942 17476
19.10.2012 04:11
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#12272>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#9286>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#20843 payday loans online
цитирай
15. анонимен - buy levitra 11126
20.10.2012 19:13
<a href=http://orderlevitrahere.com/#sycui>levitra online without prescription</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#yijre >levitra without prescription</a> , http://orderlevitrahere.com/#cgnou generic levitra
цитирай
16. анонимен - kamagra soft 7966
21.10.2012 00:29
<a href=http://orderkamagranow.com/#cjqvx>kamagra online</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#ufhoa >buy kamagra 100mg</a> , http://orderkamagranow.com/#idoxm cheapest kamagra
цитирай
17. анонимен - levitra 20 mg
21.10.2012 14:54
If you want to buy levitra use keywords http://onlinelevitrabuy.com/#2831 - cheap generic levitra, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#3848>cheap levitra</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#6642 online
цитирай
18. анонимен - viagra without prescription 18043
23.10.2012 01:30
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#ggmhb>viagra online without prescription</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#svahp >cheap generic viagra</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#kaccu cheap generic viagra
цитирай
19. анонимен - cialis 60 mg 3618
23.10.2012 05:55
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#zvwdd>cheap generic cialis</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#prrpw >buy cheap cialis</a> , http://ordercheapcialishere.com/#vbndj cialis 20 mg
цитирай
20. анонимен - payday loans 637 19773
23.10.2012 19:29
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#10303>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#16515>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#20232 payday loans
цитирай
21. анонимен - cialis online 488 2067
24.10.2012 03:05
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#3356>generic cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#5538>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#16014 buy cialis
цитирай
22. анонимен - cheap levitra online
24.10.2012 07:22
If you want to buy levitra use keywords <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#4121>buy cheap levitra</a>, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#6714>buy generic levitra</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#1293 online
цитирай
23. анонимен - cheap viagra 20300
24.10.2012 17:03
<a href=http://viagrastorehere.com/#jrpjx>viagra online</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#fgrff >buy viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#iotwm viagra online
цитирай
24. анонимен - cialis online 11377
24.10.2012 21:39
<a href=http://cialisstorehere.com/#xojeg>generic cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#ehzrp >cheap cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#bydep cheap cialis
цитирай
25. анонимен - levitra online 5289
26.10.2012 08:01
<a href=http://levitrastorehere.com/#mcfiu>cheap levitra</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#uwqdt >buy levitra online</a> , http://levitrastorehere.com/#clxpq buy levitra
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: izlugan
Категория: Други
Прочетен: 105592
Постинги: 15
Коментари: 100
Гласове: 12
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031